Snowed in

Jaa, det är hur jag skulle beskriva morgonen. Snowed in.
Klev upp halv åtta för jag skulle börja jobba klockan nio.
Pappa kom ner och åt frukost med mig, han åt snabbt men
skyndade sig snabbt ut för att hinna skotta en väg till e4:an innan vi skulle fara.
Han hinner ungefär skotta 500 m med traktorn och sen dör den.
Han ringer till en granne som efter ett tag kommer med sin traktor
med vilken han skottar och bärgar vår traktor hem igen.
Klockan är då 9.30 och jag skulle börja jobba 9, var framme på jobbet
ca 9.45, bara 45 minuter försenad. Hade ju förstås ringt Peder
och sagt hur det låg till det så Jessika fick fara tidigare.
Men så himla sjukt! Mamma sa det att vi har aldrig förut
varit insnöade såhär.
Är detta en effekt av den globala uppvärmningen tro?


Kommentarer
Postat av: G

Jag skulle snarare skylla på den lokala nedkyldningen :p

2009-12-27 @ 11:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0