Fullspäckad dag!

Den här veckan är besöksvecka för niorna, då passar Draggen på att visa sig från sin goda sida.
- Hela skolan luktade surströmming
- Det stod hinkar i vissa korridorer för att det läckte in vatten från taket
- Det var blodpudding till lunch
Slutsats: Det kommer inte gå några ettor på Draggen nästa år.

Idag hände något underligt. Janne bjöd mig på Läkerol! Jag satt bredvid Johansson på CADen och Janne stod och hjälpte honom med något också känner jag hur det börjar lukta Läkerol. Och jag slängde då ur mig "Åh Johansson, har du Läkerol?", då skakar han på huvudet och pekar på Janne. Jag skämdes litegrann men helt plöstligt sträcker Janne fram asken och frågar om jag vill ha! Blev väldigt förvånad! Men.. Det kan ha varit så att han gjorde det bara för att det gick några nior genom klassrummet just då och han vill visa sin generositet. Men jag fick i alla fall en Läkerol! :D

På CADen kom även Johan Lindahl in, en av ellärarna, och gav alla en tablettask med "minttuggisar" från "Thorsman-pluggen"
<--------------Thorsmanpluggar

Det roliga var det som stod på baksidan av asken "Thorsman-pluggen är i all sin enkelhet den innovation som bäst representerar Improving Life-tanken om grundläggande funktionella och praktiska värden. Den blir till och med lite snygg när man betraktar den en stund." :P

Oj vad mycket saker det har hänt idag. Christoffrarna visade hur störda dem är till exempel. Christoffer Landström på engelskalektionen:
C- Fatta om man fick en krona för varje människa man mördade, tänk vad mycket pengar man skulle kunna tjäna. Det finns ju typ nio miljarder människor på jorden! Hur många skulle du mörda då Ellen?
E- Alltså.. Jag skulle inte mörda någon.
C- Men va!? Du då Martin, hur många skulle du mörda?
M- Jag skulle inte heller mörda någon.
Ja, och sådär fortsatte det en stund. Han frågade till och med läraren men det var fortfarande bara han som ville mörda folk för pengar. Sen när vi slutat gick jag, Martin och den andra Christoffer till busstationen. Christoffer har inte engelska med oss så vi bestämde oss för att berätta vad han hade sagt. Så när vi hade berättat klart sa han:
C- Men... En krona, det är ju ganska ovärt. Om man fick typ 1000 spänn för varje människa skulle man ju ändå göra det.
E- Näe det skulle man inte!
C- Joo, skulle inte du göra det om.. Du fick en halv miljon för varje människa då?
E- Nej, fortfarande inte! Man kan ju inte bara gå omkring och döda oskyldiga människor för pengar.
Sen fortsatte Christoffer med en utläggning om hur klantiga mördare är som blir upptäckta och inte döljer sina bevis. Man blev ju nästan lite rädd.

Även detta hände på väg till busstationen, vi såg en reklam från Lidl på en busskur och Christoffer säger:
"Var det inte på Lidl då kvinnorna behövde ha en röd prick i pannan när de har mens?"
Så nu när jag kom till jobbet var jag ju tvungen att kolla upp det. Det var nästan så som han hade sagt. Här har ni artikeln. Så himla sjukt!

Jaa, det var väl i stort sett allt intressant som hänt idag :P Sitter på jobbet nu i alla fall, ska jobba till nio ikväll. Så om jag får jättetråkigt kan det nog hända att det kommer ett till inlägg, vi får väl se :) Ha det bra så länge! Kram


Kommentarer
Postat av: Erica

Varför fick inte jag sånna godisar ??? fast johan erbjöd mig kaffe idag ist :D

2009-11-18 @ 19:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0