Får jag ställa en fråga?

Varför är det sån press på att ta körkortet?
Och varför är det "status" att ha tagit få lektioner,
i andra sammanhang ska man ha så mycket utbildning
som möjligt men just med körkortet ska det vara lite.
Varför är det så? Körkortet är väl minst lika viktigt
som andra utbildningar, om inte viktigare.
Och helst ska man ha tagit körkortet just när man
har fyllt 18, vad säger att man inte kan vänta ett år?
Eller inte ta kortet överhuvudtaget.

Nu har ju jag tänkt ta kortet visserligen men
det skulle vara skönt att slippa frågor som:
"Va, har du inte tagit körkortet än?"
Det är nog mycket press som det är.
Och jag kanske har haft mycket annat för mig
som jag har prioriterat före, som skolan t.ex.
Och det här är ju, som mycket annat, baserat
på ens egna förutsättningar. Men det verkar ju
finnas de som inte förstår det. Jaja, nog med
klagomål. Jag behövde bara få ur mig det.


Tänk att det där lilla kortet kan få en så irriterad..

Kommentarer
Postat av: linnea

jag ska jobba på golfklubben i robban:)håller med dig föresten dehär om körkortet!

2010-06-22 @ 11:19:50
URL: http://linneaperssons.blogg.se/
Postat av: Ida

Totally agree! Jag tog det ju nästan, men frågan är ju hur mycket jag skulle ha kunnat utnyttja det? Jag behöver det ju helt enkelt inte så som mitt liv ser ut idag.

2010-06-22 @ 11:33:16
Postat av: Julia W

Förstår precis vad du menar! Hatar när man ska bli jämförd med varandra. Vi är ju alla olika.

2010-06-22 @ 12:04:20
Postat av: Micka

Jag hade också tänkt skriva ett sånt där klagoinlägg om körkortet! Får se om jag ids sen..:P



Du har rätt. Jag pallar inte vissa människor.

2010-06-22 @ 15:19:49
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja.. så hade jag det också eftersom jag var 19 och 2 månader drygt när jag tog mitt körkort.. Folk fattade liksom inte varför jag typ inte tog det på min 18-års dag..

Och mamma ville att jag skulle berätta för dig att innan jag hade min uppkörning hade jag inte kört på jättelänge med körskolan, och skulle ha "lilla uppkörningen" eller vad det nu kallades.. Och det gick käpprätt åt helvete på lilla uppkörningen, körskolläraren sa "skulle det här har varit din uppkörning hade du blivit kuggad".. Det kändes som om hela världen skulle gå under, och jag grät och var ledsen och trodde att jag ALDRIG skulle kunna ta mitt körkort för att jag var så värdelös.. Men då körde jag lite hemma med pappa och sen är ju resten historia som man brukar säga:P:P:P

Så va inte stressad över att inte ha nån körlektion på ett tag.. Det kommer lösa sig! Och vill du prata mer och har mer funderingar om körkortet så svarar jag så gärna!

Kram storasyster!

2010-06-23 @ 20:03:18
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0