Cykeldjävulen är ute efter mig..

I morse skulle jag cykla till bussen, tar den vanliga cykeln
från cykelhuset (den enda som stod där inne). Hinner cykla
typ tio meter innan jag märker att det inte är någon luft i
framdäcket. Så jag leder tillbaka cykeln och kutar ikapp pappa
som just körde traktorn bakom lagårn och han ropar att jag
ska leda fram den till lagårn. Så jag springer tillbaka och hämtar
cykeln och tar den till lagårn, då kommer pappa ut med en annan
cykel som jag kunde ta istället. Tur att han var snabb!

Sen på hemvägen cyklade jag på en ganska lagomt tung
växel, tills jag kom till en backe där jag bestämde mig för
att växla ned. Och då... *SCHPROING* .. så lossnar
vajern som sköter växlarna så jag får cykla på tyngsta
växeln resten av vägen hem. Kul!


Kommentarer
Postat av: Linnea

schproing!?



fast jag förstår precis vad du menar!

2010-05-03 @ 20:00:54
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0