Nu blir jag faktiskt irriterad!

Kom hem igår och hade då fått ett brev från Pliktverket.
Åh, tid för mönstring tänkte jag! Lite konstigt att alla
andra i klassen fått mönstra redan men inte jag
men tänkte att det kanske är något speciellt för tjejer
eller så. Så jag öppnade brevet och där står det såhär:

"Du kommer inte att kallas till antagningsprövning

Beslut
Pliktverket kommer inte att kalla dig till antagningsprövning.

Motiv för beslutet
Från och med den 1 Juli 2010 är den militära grundutbildningen frivillig under förutsättning att riksdagen beslutar om detta. Därefter ska ingen tjänstgöra med plikt när det är fred, om inte försvarsberedskapen kräver det. Detta kan du läsa mer om på www.pliktverket.se.

Du har tidigare fått ett meddelande om att Pliktverket planerade att kalla dig till antagningsprövning. Den utflyttade antagningsprövningen i norrland har redan genomförts och du hade vid det tillfället inte fyllt 18 år vilket krävs för att få antagningspröva.

Pliktverket planerar inte någon ytterligare utflyttad antagningsprövning och har därför ingen möjlighet att kalla dig till antagningsprövning före den 1 Juli 2010. Pliktverket kommer därför inte att kalla dig till antagningsprövning.

osv.

Du kan inte överklaga detta beslut
Enligt 11 kap. 4§lagen (1994:1809) om totalförsvarsplikt kan detta beslut inte överklagas."

Och varför blir jag så irriterad?
Jo, för att jag vet minst TRE personer som
fyller 18 år efter mig som minnsann fick mönstra
när alla andra från norrland mönstrade.
Gaah, känner för att skriva ett argt brev till
dem och fråga hur det kan vara så men.. Äh..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0