Snö, snö och åter snö.

Alltså, att köra bil igår var verkligen ingen hit!
Först och främst så var det ju inte plogat överallt
och man var tvungen att satsa lite för att komma
igenom vissa plogkanter. Och sen att köra på
E4:an och bli omkörd (för att vissa idioter aldrig
hört talas om att man måste anpassa hastigheten
efter väder och väglag) det var intressant!

Shit vilken snörök alltså! På väg hem blev jag omkörd
och snöröken då var inte att leka med. Jag såg ingenting
i ungefär.. tio sekunder? Och det är ganska läskigt när
man kör. Typ, jag ser ingenting nu men.. Oj! Vad konstigt
det låter, nu kör jag visst på kantlinjen.. *någon sekund
senare försvinner snöröken för ett ögonblick* Oj! Där
var visst mitträcket! Inte kul.

Och ungefär varannan gång jag ska accelerera så spinner
jag, oavsett hur försiktigt jag gasar. Jag har även råkat
sladda några gånger, Isak blev lite stolt faktiskt. Fick även
understyrning två gånger igår! Varav en av gångerna när jag
skulle svänga av E4:an, asläskigt ju!

Undrar hur mycket snö det har kommit nu, det räcker
då pappa upp till knäna. Och det är inte ens December.

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj då, var försiktig! Coolt att Isak blev stolt :)

2010-11-27 @ 10:02:03
Postat av: Linnea

Jag kunde inte vara lyckligare:):):)



Jag höll på köra av vägen efter sikavägen, fick möte och såg ingenting.. och där är det inget som säger om man kör nära kanten! Också fick jag sladd så det var lite spännande en sekund:P

2010-11-27 @ 10:06:57
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/
Postat av: Micka

Hjälp. Var försiktig älsklingsellen!



Det snöade kanske en tredjedels centimeter här i morse, och vi blev överlyckliga. :P Jag längtar inte hem till kylan!

2010-11-27 @ 18:27:14
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0