Trött logik.

Okej, nu ska vi se om jag kan göra ett
sammanhängade och förståeligt inlägg av det här.


Här är alltså en bild på mitt nattduksbord. Helt normalt, bortsett från det
hopvikta papperet där i mitten. På bussen i onsdags berättade jag för Gustav att jag
hade sett det där papperet på bordet när jag vaknade. Jag berättade också att jag
kom ihåg att jag hade vikt ihop papperet och lagt det där av en anledning men jag
kunde inte komma ihåg vad anledningen var. Jag började också bli osäker på om
jag hade drömt detta och gjort det i sömnen eller om det hände
när jag var vaken men bara väldigt trött.

Efter en stunds tänkande kom jag fram till att jag hade gjort det när jag
var vaken. Men vad hade jag då tänkt att jag skulle använda papperet till? Jag
försökte minnas vad jag hade gjort kvällen innan. Jag kom fram till att jag hade
dödat en nattfjäril med ett papper och det var nog den mest logiska förklaringen till
papperet. Jag hade alltså förberett ett papper för att kunna döda eventuella framtida
nattfjärilar. Jag hade väldigt roligt åt mig själv när jag kom fram till det!

Sen på torsdagkväll när jag skulle gå och lägga mig var det, hör och häpna,
en nattfjäril i mitt rum! Så papperet kom faktiskt till användning!
Logiken när man är trött är alltså ganska bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Micka

Sv: HAHA! Vi med ju!! XD

2011-04-10 @ 16:02:17
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0