Påsklovsläger.

Ja, nu är jag tillbaka från lägret. För att vara exakt så åkte jag därifrån strax
efter nio i morse. Men jag har varit i Umeå med mamma och Ida idag så jag har
inte tagit mig hit! Hur som helst har det varit ett väldigt väldigt trevligt läger.

Lägret började på måndagkväll, jag kommer knappt ihåg vad vi gjorde då..
Men på tisdag var vi i Bygsiljumsbacken i alla fall! Det var inte mycket snö kvar
i backen men Gustav H och Viktor var tappra och åkte ändå. Det här var sista
dagen för säsongen som de hade öppet. (Förståeligt när man ser svarta backen)


Men att det var lite snö gjorde ju ingenting eftersom det var så himla fint
väder! Jag och Gustav satt och glassade i solen hela dagen (och Gustav blev
till och med brun.. orättvist!).


Hoppades på att få lite färg på benen till studenten..


Gustav posar och är sensuell.


Barnen står i kö för att få lite pannkaka :)


Ja, här har vi då den sällskapssjuka katten som döptes till "Bacon-Egil".
Han var verkligen helt obrydd om vad man gjorde med honom! Som ni ser här
så "klappar" Viktor honom med en gaffel. Vid ett tillfälle hade han till och med
stackars Egils huvud i munnen. Men det såg snarare ut som att han njöt.

I onsdags var det då min och Gustavs niomånadersdag. Dagen till ära var
det vår grupp (som bestod av jag, Gustav och Viktor) som skulle hjälpa till i
köket. Så under dagen förberedde vi måltider, diskade undan och uppfostrade
Viktor. Jag och Gustav såg det som övning inför vårt liv tillsammans ^^
Väldigt passande till högtidsdagen!

Efter lunchen begav vi oss till Burträsk för att bada. I badhuset alltså, ute
är det nog liiiite för kallt än. Det var riktigt kul! Personalen anordnade några
tävlingar för besökarna. (Det var bara lägerdeltagare som deltog i tävlingarna)
Priserna var valfri glass! Och det var det Lova och Robin som fick :)

På kvällen hade vi filmkväll i kyrksalen. Vi bäddade ner oss på madrasser med
kuddar och täcken och hade det riktigt mysigt. Massor med chips, godis och dricka
hade vi ju förstås också. Vi såg först filmen "Despicable me". Den rekommenderas!
Sen såg vi.. nån till film. Jag sov. Men den handlade om ugglor i alla fall.
Vet dock inte vad den heter! Men enligt de som var vakna var den bra.

Och idag hann jag inte med mycket mer än morgonsamlingen och frukosten
sen begav jag mig hemåt. Dels för att jag hade ett jobb-pass på kvällen och dels
för att min kära storasyster Ida har kommit hem! Men i alla fall, mellan alla dessa
aktiviteter har vi haft flera bra samlingar och många kloka ord har sagts.
Väldigt bra läger. Hade gärna stannat kvar hela tiden men man kan
ju faktiskt inte få allt här i världen!

Imorgonkväll är det då "korsfest" (haha) i kyrkan i Robertsfors. Där
kommer det visas upp en film som har spelats in under lägret, missa inte!



P.S. Det finns en random bild på min mage också som
Gustav tog men den håller jag nog för mig själv ^^

Kommentarer
Postat av: G

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole!

2011-04-23 @ 16:10:05
Postat av: Micka

"Så under dagen förberedde vi måltider, diskade undan och uppfostrade Viktor."



ASG XD

2011-04-24 @ 23:48:20
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0