Kära intresseklubben..

Johansson, Erica, läs här! (För visst var det er jag pratade med om det här?)

Nu vet jag hur förkortningen CENELEC går ihop! I våra faktaböcker har det
alltid stått CENELEC (European Committee for Electrotechnical Standardization)
och jag har inte tyckt att det passar så bra ihop men nu när jag läste på lite till
projektarbetet (Jag är duktig!) så hittade jag "originalnamnet":
Comité Européen de Normalisation Electrotechnique.
Det går ju faktiskt ihop med förkortningen!
Känns skönt att få detta utrett..

Och när vi ändå är inne på det här så kan jag tala om för er att
SEK inte längre heter Svenska Elektriska Kommissionen som vi har
fått lära oss. Det heter nuförtiden SEK Svensk Elstandard, de bytte
till det namnet 2007. Bra att vi får lära oss rätt alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0