Lite klagan..

Som ni kanske vet så håller de på att bygga om/renovera skolan och nu har de
kommit fram til vår del. Detta innebär att vår väg från skåpen till klassrummet har blivit
avsevärt längre. Jag har försökt att illustrera detta, det är lite grötigt men jag hoppas
ni kan förstå! Nedan har ni alltså en karta över skolan. Den röda fyrkanten är klassrummet.

Från början hade vi skåpen på det gröna krysset, dvs. precis utanför klassrummet.

Innan vi gick på jullov flyttade de skåpen till det blåa krysset och ni ser det
blåa strecket, det är alltså vägen vi behövde gå från skåpen till klassrummet.

Nu efter jullovet är skåpen kvar på samma plats, alltså på det blåa krysset, men
de har byggt några tillfälliga väggar så att man inte kan gå den snabbaste vägen
vilket innebär att vi får gå vägen illustrerad av det rosa/lila strecket. Och som ni
kanske ser måste vi alltså gå utomhus, taggar de dagarna då det är -30 grader
ute.. Förlåt för att jag klagar men jag måste bara få göra det lite.. det behövs ibland!



Men annars känns det bra att vara tillbaka i skolan.
Jag menar.. sista terminen i trean = Kan inte bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0