Världens mest värdelösa borr.

Förra veckan slutade ju mina individuella val så nu kan jag alltså
vara i Täfteå hela fredagarna. Idag var jag alltså i Täfteå hela dagen.
Det var ju riktigt nice faktiskt! Förutom.. min arbetsuppgift idag.
Eller.. arbetsuppgiften kanske det inte var fel på, snarare hjälpmedlena.

Det var nämligen såhär att jag skulle sätta upp en termostat i ett badrum.
Jag har satt upp flera termostater förut och det är ju absolut inte svårt på
något sätt. Men nu var det så att termostaten skulle "fästas" på kakel. Inte
på gips, som det hade varit förut. Så jag skulle alltså borra i kaklet för att
kunna sätta upp termostaten. Först och främst gillar jag inte att borra,
jag har svårt för att få det rakt! Sen så är det väl kanske inte så kul
att borra i kakel, det kan spricka liksom. Kul att gå till byggarna 
och säga att de måste göra om för att jag failade.. Not!
(Det känns som att jag tappade tråden här..)

I alla fall, jag började borra med en speciell kakelborr.
(Skruvdragaren jag hade från början sög också men det
skiter jag i att skriva om för då blir historien ännu längre.)
Ja, jag borrade.. och borrade.. och borrade.. och det kändes
som att jag inte kom någon vart! Det blev ett litet märke till
att börja med. Det blev större och större men väldigt långsamt..
Hålet blev djupare och till slut var jag igenom! Grejen är bara att..
detta tog ungefär en timme. En timme för att borra ett hål!

Men vet du vad det roliga var?
Att jag skulle borra ett till hål. ><

Idag har jag alltså borrat två hål i väggen i
över två timmar. Dålig ackordslön där alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0