Barncitat.

Gustav har som ni kanske eller kanske inte vet två bedårande systersöner.
Joel och Emanuel, Joel bor vanligtvis i Norge med sina föräldrar Hanna och Per,
men de är nu på besök i Sverige. Han är, rätta mig om jag har fel, ett och ett halvt
år. I söndags var jag hos Gustav och Joel likaså, vi försökte då få honom att lära sig
säga Ellen. Det gick.. ganska bra ändå! Men lite förvirrad blev han där ett tag.
Hanna stod med honom i famnen och pekade på olika personer och frågade
vad de hette och Joel svarade:

H: Vad är det? *pekar på kontrabasen i ena hörnet av rummet*
J: Bas.
H: Vem är det? *pekar på mig*
J: Bas.
H: Vad är det? *pekar på kontrabasen i andra hörnet av rummet*
J: Pappa.
Sötnos ^^

Joels kusin Emanuel är lite äldre, han fyller tre på söndag och bor vanligtvis
i Piteå men han är hos Larssons för tillfället. Jag var där igår och vid ett tillfälle under
dagen satt jag, Gustav, Emanuel och Gustavs kusin Viktor vid bordet och
konversationen löd:

V: Jag är din mormor.
Em: Nä!
V: Jo, jag är din mormor.
Em: Nä, du har ju skägg!

Man får så underbara konversationer och citat så fort barn är med i
bilden! Lill-Isak var ju hos oss i helgen också och han säger även många
roliga saker. Han råkade bland annat kalla mig för mormor några gånger,
han bor ju nämligen hos sin mormor vanligtvis. Men när han hade gjort det
sa han: "Förlåt för att jag kallade dig för mormor." Sen har ju den unge
mannen en dålig vana, han spenderar mycker tid på bolibompawebben
så han sa till mig i lördags:

I: Ellen, kom så går vi upp!
E: Jaha, vad ska vi göra där då?
I: Det får du se när vi kommer dit.
*vi gick upp för trappen*
E: Vad ska vi göra då?
I: Vi ska gå hit!
*gick in i datarummet*
E: Jaha, vad ska vi göra här då?
I: Vi ska sitta här på stolen.
*vi satte oss på stolen*
I: Kan du starta datorn?
E: Nä, jag vet inte hur man gör.
I: Men.. kan du starta datorn?
E: Ja, alltså.. Det är ju en startknapp här men..
*trycker in knappen på datorn* Nä, den verkar inte funka.
I: Men.. är strömkabeln i då?

Han är inte dum!

Den dagen jag och Gustav får egna barn kommer bloggen
(om den finns kvar) svämmas över av citat från våra ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0