Råd, tack.

Den senaste timmen på jobbet har jag suttit och kollat lägenheter
i Umeå. Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att jag får jobb efter studenten
och då är det inte omöjligt att jag flyttar hemifrån heller. Jättekonstigt ju!

Hur som helst, vad ska man välja? Hyresrätt eller bostadsrätt?
Min tanke är hyresrätt, för då slipper jag ta lån och hålla på med sånt
men grejen är att det typ knappt finns några hyresrätter. Inte som jag
har kunnat hitta i alla fall. Är det nån som vet något bra ställe som jag
kan kolla på? För jag känner inte för att ta ett bamselån på en
bostadsrätt just nu.

En till sak jag kom att tänka på, jag har på tok för lite saker för
att flytta hemifrån! Visst, jag har tallrikar, kastrull, bestick, skålar
osv. Men hur är det med köksbord, stolar, gardiner, soffa och mindre
väsentliga saker som dator och tv? Sådant har jag ju inte. Så det
kanske dröjer ett tag innan det blir flytt hemifrån ändå.

Ge mig alla råd du har om just det här, det skulle vara guld värt!

Kommentarer
Postat av: Robin

Finns några bra saker man kan kolla.

- Kollektiv till exempel. (Det finns jättemånga sådana i Umeå, de tar emot nästan alla som kan betala hyra. Finns en del kristna kollektiv också.)



- Kolla med privatpersoner, kanske kan man hyra i andrahand? Inneboende? Kan vara lättare att få hyra av en privatperson än av tex Bostaden. Om man inte stått i kö sen man var 4år.



- När det gäller möbler och liknande. Fyndet, släktingar och blocket.se



- Dator och TV är ju som sagt värdsliga och onödiga saker. Men behöver man bara en dator att blogga och betala räkningar med, så kostar det bara några hundralappar. Alternativt att man tom kan få den till skänks av någon vänlig själ. Men då kanske man inte kan räkna med att kunna spela WOW på den.



Hör gärna av dig om du behöver nåt.

Bless

2011-06-06 @ 20:09:52
Postat av: ewa

Som komplement till Robins förslag på marknader att hitta bra saker billigt, eller gratis: Våran lekstuga samt en uthusvind.Ett och annat trevligt kollektiv kan vi säkert få nys om eller varför inte starta ett eget?

2011-06-10 @ 08:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0