Lillemannen.

I helgen har ju lill-Isak varit hos oss och han har självklart levererat en hel
del gulliga och roliga repliker. På lördagen sa han till exempel:

I - Gerd, såna som sover på morgonen brukar jag kalla för sömntuta.
M - Jaha, finns det nån sån här då?
I - Jaa, gamm-Isak!

Och under middagen igår sa han:
"Om man ska få någonting gjort måste man göra det själv!"
Och han är alltså fem år.

Under helgen har det spelats ganska mycket Super Mario Galaxy och
lill-Isak har delat ut karaktärer åt oss. Jag är prinsessan Peach, gamm-Isak
är Luigi och han själv är Mario. Och som de flesta kanske vet så går oftast
Mario-spelen ut på att Mario ska rädda Peach. Och igår varvades spelet
och Isak vänder sig mot mig, ser väldigt gullig ut och säger:
"Nu räddade jag dig, Ellen."

Och idag satt han i soffan med gamm-Isak när de spelade och jag satt i
en av fåtöljerna. Efter att de hade spelat en ganska lång stund sa han till
gamm-Isak: "Får jag gå och sätta mig hos Ellen en stund?"
Inte undra på att jag inte kan motstå pojken när han är så söt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken tur att han räddade dig ;) Snacka om söt unge alltså! Jag vill också vara med!!

2011-10-30 @ 22:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0