Om en liten vecka.

Ungefär en månad efter att jag hade flyttat till Umeå fick jag ett
erbjudande av VK att jag skulle få provläsa VK i 14 dagar gratis. Jag
nappade på erbjudandet, varför inte liksom? Och förra veckan började
tidningen komma och visst är det trevligt att läsa tidningen till frukosten
och hålla sig någorlunda uppdaterad på saker och ting. Men saken är den
att.. min lägenhet är inte jättestor och det är inte långt från hallen till
sängen. Vilket gör att jag vaknar varje gång tidningen dimper ner
på hallmattan vid sex-tiden på morgonen. Nu gör det ju egentligen
ytterst lite med tanke på att jag har alarmet ställt på kvart över
sex men då förlorar jag den där lilla kvarten!

"Men vilken bra snooze!" tänker ni.
Ja, för en person som kan snooza är det nog bra. Men eftersom
jag inte kan somna om, utan snarare tänker "Jag hinner ändå inte,
det är ju bara en kvart" så är det ganska trökigt.

Men 14 dagar går väl fortare än vad jag anar! Snart
får jag tillbaka min efterlängtade kvart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0