Norge-resan.

Oj, nu har jag varit borta härifrån väääldigt länge! Jag har under
tiden hunnit vara i Norge, flyttat och varit på läger. Och det var först
idag som jag skaffade internet till lägenheten. Så det firar vi
med bilder från Norge tycker jag!

Vi for vid åttatiden på fredagsmorgonen, vi hade laddat upp inför
resan med diverse godis (läs: mest lakrits). Det var inte så roligt väder
på vägen dit men vi stannade ändå och tog några bilder.



En Ellen med Lapporten i bakgrunden :)


Vi kom fram till Narvik på kvällen och blev mottagna av Per och Joel. Hanna
kom lite senare eftersom att hon hade varit i Tyskland. Men bilden ovan visar
i alla fall utsikten från fönstret i rummet där jag fick sova.


På lördagen for männen (-dock inte Joel, men han kanske inte kan räknas till
man än) ut i båt och fiskade. Då passade jag, Hanna, Ewa och Joel på att ta en
promenad till en strand där vi plockade saker som stenar, snäckor och glasbitar 
slipade av vattnet. Vi åt banan och Joel klappade en söt liten hundvalp.

 

Lille söte Joel som under helgen kallade mig för "Lellen" och tyckte att
jag hade fina örhängen och ett fint linne. Han lärde sig även säga "Mozart".
När alla hade kommit hem igen åt vi en fruktansvärt god middag, kött och
ugnsstekta potatisar, rödbetor och morötter. Yum! Gustav, Per och Samuel
hade fiskelyckan med sig under dagen också. De fick sig några fiskar
som jag tyvärr inte har någon bild på.

På söndagen gick vi till Narviks misjonskirke för söndagsgudstjänst.
Det var första gången jag hört en predikan på norska, intressant ^^
Gustav och Hanna var engagerade i lovsången, även den på norska
såklart. Och jodu, jag sjöng på norska så gott jag kunde!



Efter gudstjänsten packade vi väskorna och tog på oss de oömma kläderna
och begav oss ut på tur! Om jag minns rätt så for vi till ett ställe som heter
Skjommen. Efter att ha gått en bit upp på fjället stannade vi och åt den
medhavda middagen, bullens och makaroner. Härligt :D




Utsikten kan man ju inte klaga på.


Världens finaste Gustav med en sjukligt nice bakgrund. Jag älskar den här
bilden! Jag blir lycklig i hjärtat och känner mig kär på nytt. Jag hoppas bara
inte att det är för riskfyllt att lägga ut bilden, tänk om alla andra också
blir kära i min älskade Gustav..


En glad Ellen med lika nice bakgrund.


Middagsfix.



Gustav och Joel, två mycket fina pojkar :)

Det var en liten sammafattning av vad vi gjorde under helgen. Vi åkte då hem
på måndagsmorgonen. Det var en mycket, mycket trevlig vistelse och jag hoppas och
tror att det kommer bli fler! Tack till familjen Larsson och Persson för en så bra helg!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att se att du fått igång internet och kan hålla oss uppdaterade på vad som händer i ditt liv!

2011-09-19 @ 20:29:21
Postat av: HannaPanna

Åh, vad skojigt att få läsa om ert besök här och få se de fina bilderna! Själv blir man ju lite hemmablind så det känns liksom fräscht med detta perspektiv, det är ju helt sjukt fint där vi bor, alltså! :-)

Vi är sååå glada att ni pallrade er hela vägen hit för att hälsa på, det var fantastiskt trevligt och ni är verkligen välkomna tillbaka närhelst andan faller på!

2011-09-19 @ 23:10:24
Postat av: Ida

Ojskipojski så fint det var där! Fantastiskt vackert!

2011-09-20 @ 20:02:52
Postat av: Mona

Åh, vad fint! Härligt att ni hade det härligt...

2011-09-20 @ 20:38:13
Postat av: ewa

Tänk att vi varit där!!! Med en så fantastisk utsikt! Och att vi tog oss ned också, utan att snubbla. Minnen att plocks fram när vinter, kyla och mörker får oss i sitt grepp.Kanske tur att det regnade då vi skulle hem, lättare att lämna det vackra bakom sig då.

2011-09-21 @ 14:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0