Godis-stopp.

Jag har tänkt en del och bestämt mig för att sluta med godis för ett
tag. Och dra ner på kakor och sånt, typ begränsa kakätandet till en dag
i veckan eller så. Bara för att! För att jag ska bli mindre beroende av
socker och se om jag möjligtvis börjar må lite bättre (Även fast jag
inte mår dåligt nu på nåt sätt).

Det svåraste med såna här löften är dock vad som räknas som godis
och kakor. Och om det ska finnas undantag och vad de isåfall ska vara.

Tankarna så här långt är i alla fall:
- Inget godis överhuvudtaget, inga undantag.
- Dra ner på kakintaget, max en dag i veckan.
Undantag: Födelsedagsfester, då måste man ju
få äta kakor! Nästan oartigt att tacka nej då ju.

Och nu kör jag det här på obestämd tid. GO!


I'll miss you my beloved liquorice.


Kommentarer
Postat av: Ida

Precis samma tankar som jag har gått i nu. Så nu kör jag också! Samma deal som du.

2012-04-09 @ 22:09:00
Postat av: Linnea

Usch, när jag körde godisförbud i 50 dagar förra året så blev det ju bara bakslag, i att jag åt ÄNNU mer godis efter dom 50 dagarna.. jag drömde drömmar om att jag tjuv åt godis osv..

Nej godisförbud det gör jag aldrig om, hellre att jag äter måttligt och bara på helgen!!

Men alla är vi olika :)

Jag kan ju ine förbjuda mig nånting, för då går jag bara och tänker på det och blir ännu mer sugen :P



Lycka till iaf!!

2012-04-10 @ 07:54:19
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, tur att vi är olika och själva avgör vad som fungerar i nuläget.

2012-04-10 @ 20:19:03
Postat av: Ellen

Sv: Härligt Ida! Gustav kör tillsammans med mig också, blir lite lättare då!

Och Linnea, jag tror faktiskt att godis-delen kommer vara den enkla för mig! Kakorna blir svårare :P

2012-04-10 @ 21:03:19
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja egentligen är godis inte det största problemet för mig heller.. men heller inte kakor och glass, utan chips :P

Men jag äter allt i måttlig mängd istället ;) men det är nyttigt att prova vara utan helt i perioder också!!

2012-04-10 @ 21:16:10
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/
Postat av: Jag har aldrig lob

2012-04-10 @ 21:21:57
Postat av: JAG HAR ALDRIG LOVAT!

Att köra så hårt skulle det stå :) Men så länge jag får min glass så är jag nöjd.

2012-04-10 @ 21:22:59
Postat av: Ida

Ja, det är alltid bra att göra det tillsammans. Jag och Annika gjorde en vag deal efter sportlovet, men eftersom det var så vagt så fanns det inga tydliga gränser...och då blir de ju extra lätta att tänja på...så nu kör jag übertydligt, hon med. Ni skulle ha sett hur vi undvek allt godis på jobbet idag, fast vi jobbade till sju (utan smörgåstårta för min del)! Och jag har ju testat måttligt eller bara lördag, problemet är att mina lördagar sprider sig rätt snabbt ;) Ett förbud kommer inte heller vara för evigt, för jag tror inte heller på långa perioder av förbud. Men det här är ett grundat beslut och jag skulle verkligen må bra av att bryta det ohämmade godisintaget som varit mitt helgnöje så länge. I godis ingår chips för min del. För det är ju en annan svaghet. Så, inget godis, inget chips och en kaka i veckan! Får se till att kakan är en riktig höjdare!! :)

2012-04-10 @ 21:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0