Nytt hopp.

Bland de första breven jag fick hit till min nya lägenhet var ett från Akelius (de jag hyr av) där det stod att de till hösten ska ombilda hyresrätten till en bostadsrätt. Jag blev genast orolig och tänkte "kommer jag måsta leta lägenhet och flytta ännu en gång?" för jag kände mig inte riktigt redo för att köpa lägenheten. Och sen dess har jag försökt att tänka på det så lite som möjligt. Men det har som funnits där och gnagt i bakhuvudet. Det är lite därför inredandet bromsades upp för att jag har tänkt att jag hur som helst måste flytta snart igen och då är det jobbigt att ha jättemycket saker.
 
Idag tog jag dock tag i saken och gick in på Akelius hemsida och började läsa på om hur ombildningen går till. Har till och med funderat över om jag faktiskt ska köpa lägenheten, det lär ju inte vara en dålig affär. Men på deras hemsida läste jag: " Hyresgäster som inte köper bostadsrätten fortsätter att hyra lägenheten även efter en ombildning. Hyran påverkas inte och du har samma rättigheter och skyldigheter som du hade innan ombildningen."
 
Så om jag har förstått det rätt får jag fortsätta hyra den här lägenheten även om jag inte köper den, right?!
 
Så nu blev jag lite mer sugen på att inreda igen. Imorgon ska jag alltså ringa Akelius och fråga hur mycket man får skruva upp på väggarna och så. Skulle vara trevligt med en spegel i hallen och en tavellist i köket tex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0