Turkiet, Dag 8

Sista dagen vaknade vi på morgonen och insåg att det var strömavbrott. Vi steg upp och började packa ner alla våra saker utan den älskade airconditionen. Och Ida kunde då inte dricka sitt kaffe heller eftersom kaffemaskinen inte fungerade under strömavbrottet. Vi fördrev tid på hotellet ungefär till strax innan tolv då vi checkade ut och sedan tog en taxi till centrum där vi åt lunch på en nordisk restaurang, de hade den godaste ceasarsalladen!

Vi sneddade sedan över gatan till ett ställe där vi satte oss och fick manikyr och pedikyr för ca 100 kr var.

När vi var färdigmanikyrerade och pedikyrerade gick vi till samma glasställe som kvällen innan med den italienska glassen.

Vi tog sedan en taxi tillbaka till hotellet där vi satt och spelade kort och läste tills klockan började närma sig middagstid. Då gick vi tillbaka till sportbaren och åt den sista måltiden i Side. Jag beställde kycklingfajitas och Ida kebab (eller kebap som det heter i Turkiet)

Något som var väldigt nice med sportbaren var deras fläktar. På bilden nedan ser ni att det är lite dimmigt i bakgrunden, det är vatten som sprutas ut från mitten av fläkten. Inte bra om man skulle ha plattat håret men mycket skönt!

Killen som vi tyckte såg ut som någon jobbade inte där när vi var där denna gång men vi kunde ju inte låta bli att fundera på vem han såg ut som. Kunde dock fortfarande inte komma på det. Vi gick i alla fall tillbaka till hotellet och hämtade ut packningen och satt i solstolarna och läste medans vi väntade på bussen som skulle ta oss till flygplatsen.

Bussen kom lite sent och busschauffören verkade inte riktigt veta vägen till ett av hotellen men till slut var vi på väg mot Antalya och flyget hem! Vi satt rätt tysta under resan men helt plötsligt utbrast jag: "Peter Jöback!" och Ida fattade ingenting. Hon trodde att jag hade sett en skylt om att han skulle till Turkiet och ha konsert eller något. Men nej, jag hade äntligen kommit på vem han på sportbaren såg ut som och det var Peter Jöback!

Så, fast med rakad skalle såg han ut. Har tyvärr ingen bild på honom att jämföra med men ni får väl helt enkelt fara dit och titta!

Vi kom fram till flygplatsen och allt där flöt på väldigt bra och vi fördrev lite tid tills vi fick boarda planet. Och vips var vi på väg hem igen efter en vecka i värmen!