Tredje advent.

Det är tredje advent idag, hur sjukt är inte det!? Men också väldigt mysigt, ser så mycket fram emot julafton. Det är som något speciellt med den dagen, även när man blivit lite mer vuxen. 
 
Igår hade vi ungdomssamling hemma hos Robin i Skogshägna där vi (mest jag, Ester och Robin) bakade saffransmuffins som vi sedan fikade samtidigt som vi hade trevliga samtal och gullade med deras otroligt söta dotter Emylinda. En mycket bra kväll, kändes som lite uppvärmning för vad som komma skall.
 
Och idag var jag hos Gustav under dagen, men alldeles när jag skulle åka fick jag sms av en kollega som erbjöd mig nybakt tunnbröd i bagarstugan i Öndebyn och det kunde jag ju inte säga nej till! Så efter att ha smaskat i mig en brödbit och pratat lite begav jag mig norrut och umgicks med Gustav en stund. Sen åkte vi till Robertsfors och sjöng med kören på adventscafét.
 
Och alltså, som Gustav sa: "Vi sjunger bra, men inte så här bra." Vi avslutade alltså med att sjunga O helga natt och jag tror att kören hamnade i något slags chocktillstånd efteråt. För det lät så sjukligt bra! Förhoppningsvis läggs det snart upp en inspelning av den här på nätet.
 
Ja, en liten uppdatering för er som undrar vad jag sysslar med. Ha en trevlig tredje advent!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0