Tiden går fort.

Har just sorterat alla papper och brev jag har samlat på mig sen jag flyttade till
stan. Mest för att jag inte visste var jag hade ett speciellt papper som jag behöver.
Det är nämligen så att när man har gjort 720 timmar av sin lärlingstid ska man fylla
i ett papper där man skriver ungefär vad man gjort som man sen ska skicka in till
ECY (Elektrikernas Centrala Yrkesnämnd), de som alltså kommer utfärda beviset
när jag blivit färdig elektriker. Jag hittade papperet, tack och lov!

Jag hittade även alla mina lönebesked och jag kollade igenom dem för att kolla
hur många timmar jag faktiskt har jobbat och enligt mina beräkningar hade jag
jobbat 1015,5 timmar. Fattar inte vad den där halva timmen gör där men. Och tror
dessutom att jag saknar ett lönebesked som ligger i Junkboda vilket alltså innebär
att jag har ännu fler timmar. Inte många timmar kvar till 1600.. Konstigt!

Snart förstaårsmontör med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0