Sjuk.

Jajamen. Jag har gått och blivit sjuk. I och för sig är detta första
gången jag är sjuk sen den där dagen i Maj då jag skulle på andra dagen
på praktiken så jag ska vl inte klaga. Var med Gustav igårkväll och jag kan ju
säga att jag nog inte var ett särskilt trevligt sällskap. När vi hade ätit och varit
på en promenad satte vi oss i soffan och såg Big Bang Theory. Jag var fruktansvärt
trött, hade ont i huvudet och blev bara varmare och varmare. När vi hade sett
tre avsnitt frågade jag vad Gustav ville göra och han svarade med att han
tyckte att det såg ut som att jag ville sova. Så han tog min gitarr 
och satt och spelade smör och jag fick vila en stund.

Jag är bara så dålig på att vara sjuk, hade jag inte varit med Gustav
igår så att han hade övertalat mig att vara hemma idag hade jag säkert
varit på jobbet och kämpat vid den här tiden. Och det kan jag säga nu att
jag egentligen inte skulle orka! Och nu när jag faktiskt är hemma börjar jag
tänka på allt som behöver städas här i lägenheten men.. jag ska försöka
låta bli. Bara ta det lugnt, vila upp mig och bli frisk. Hade dock inte
varit helt fel med en liten godispåse eller lite glass men jag har
ingetdera hemma.. Får man gå och handla som sjukling?


Kommentarer
Postat av: Ida

Det är det som är jobbigt med att bli stor...att ingen annan kan säga till en att vara hemma. Och ingen annan kan fixa så att man får godis eller mat när man är sjuk. Man måste göra det mesta själv hur ynklig man än är. Så man ska se till att bo nära vänner så att de kan springa ärenden!

2012-03-29 @ 17:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0