Topping.

Som ni kanske ser i det tidigare inlägget har jag ju plattat håret. Gjorde det
igår för att lättare se hur långt det egentligen är. Insåg då att det tyvärr är väldigt
slitet.. Så i veckan ska jag trotsa, vad jag tror är, min frisörskräck och gå och få
håret toppat. Jag får ju inte klippa det, jag är ju med i "Våga vägra sax" men vi
får väl se hur mycket de måste klippa bort. Om det fortfarande räknas som
toppning då.

Jag räknade ihop hur många gånger jag varit hos en frisör
och blivit klippt förut och kom fram till att det var tre gånger.

Tankar jag har inför klippningen:

1. Frisören kommer klippa bort jättemycket även fast jag
säger till att bara toppa bort det som är nött.

2. Frisören förstår inte hur mitt lockiga hår fungerar och
klipper en frisyr som verkligen inte passar. (Kanske inte så
stor sannolikhet eftersom jag inte ska klippa nån särskild
frisyr nu men.. ändå.)

Ja.. ungefär det.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tyvärr måste man vara beredd på att dom klipper mer än man vill :(

Mitt hår blir ju slitet så sjukt snabbt och varje gång kanske det har växt 2,5cm också klipper dom bort 1,5 eller 2 cm :( inte konstigt att det aldrig blir längre :(

Men vad ska man göra, hellre tar jag 2cm ett par gånger per år än en decimeter en gång per år:P

Lycka till!!

Ett tips är ju Rinse som inte är så dyra, om man vill det :P

2012-03-04 @ 19:45:34
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0