Helgen.

Hur har då helgen varit? Jo, den har varit sjukligt bra!
Fredag - Jag hämtade upp Gustav på skolan och vi åkte mot Ånäset där vi skulle
åka med Gustav H mot Piteå. Väl framme i Piteå mötte vi upp med Simon och åt på ett
ställe som hette Blå Ängeln. Jag och Gustav blev sen skjutsade till Mona och Markus där
vi skulle spendera första natten. Där blev vi bjudna på tårta eftersom Markus fyllde år.

Lördag - Jag vaknade och väntade på att Gustav skulle vakna så att vi skulle kunna äta
frukost. Efter det lekte jag med och läste för Emanuel. Sedan gjorde vi oss i ordning och
gick en sväng på stan. När vi sen kom tillbaka bjöd Mona på en god lunch/middag. Både
före och efter det lekte vi alla (Ellen, Gustav, Gustav, Simon) med Emanuel. En av de
roligaste sakerna han sa var när han sjöng "Bamse-låten", han sjöng texten felfritt
ända tills han kom till: "Dunderhonung, farmors dunderhonung äter han för
att bli stark och slåss!" Det orsakade ett stort asgarv kan jag meddela.

Efter att ha ätit, fikat och sett på filmen "Bilar" i 1,5 ggr hastigheten begav vi oss mot
Simons lägenhet där vi skulle spendera den andra natten. Vi hann inte vara där särskilt
länge innan det var dags att börja dra sig mot SMASK, som vi hade kommit dit för att se.
Och vad ska jag säga om SMASK.. Det var ju verkligen hur sjukt bra som helst!! Jag tror
inte jag säger så mycket mer, bara att alla som får chansen borde besöka det. Tecken
på att det inte kan vara dåligt: En av artisterna hette "Schkotr-Lena" och en av låtarna
hette "Fläsket ska brinna". Awesome, helt enkelt.

Efter SMASK gick vi till max och åt varsin hamburgare och sen drog vi oss tillbaka
till Simons place. Där hade vi tänkt äta chips, godis och dricka påskmust och trocadero
men vi var alla så trötta så vi bestämde oss för att sova istället.

Söndag - Jag vaknade ganska tidigt på ett väldigt läskigt sätt. Katten nosade mig
nämligen på armbågen och det kittlades så förfärligt och jag blev jätterädd! Jag lyckades
dock somna om efter många om och men. Vi vaknade allihopa klockan nio, låg och drog
oss i sängen/madrasserna/soffan i typ 40 minuter. Då steg vi upp och åt frukost och åkte
sedan till kyrkan i Öjebyn. Efter gudstjänsten åt vi på ännu en pizzeria. Där det var
ett akvarium på väggen, vilket vi hittade på en hel historia om. När vi sen kom
tillbaka till lägenheten lekte vi ganska länge med Simons katt. Hon gillade
apport. Men till sist var det läge att åka hem till Västerbotten igen.

Sjukt härlig helg, med andra ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0