Läget.

Ja.. det som gjorde igår eftermiddag och kväll så konstiga var för att strax efter klockan två på eftermiddagen ringde en kvinna från Akelius och undrade om jag ville komma och kolla på en lägenhet. Och det ville jag ju såklart! Så innan jag ens hade hunnit sluta gick jag på visning. Av en superfin, nyrenoverad lägenhet på Haga (ett av mina önskeställen nu när jag har sökt lägenhet för att det är så nära till allt). Jag kände redan då att jag ville ha lägenheten. Mäklaren sa då att det egentligen var några andra som skulle hyra lägenheten men de hade dragit sig ur i sista sekunden vilket alltså innebar att jag skulle kunna flytta in i lägenheten redan på fredag!

Jag blev, som ni kanske förstår, väldigt överväldigad. Jag ville ju ha lägenheten, problemet var helt plötsligt lägenheten jag hyr nu. Jag hade ju möjlighet att hyra den till slutet av augusti. Så jag frågade mäklaren om det var okej attjag väntade lite med svaret så att jag fick tänka lite och prata med berörda personer. Hon sa att jag fick fundera till nästa dag och att jag skulle ringa och ge besked direkt på morgonen.

Jag gick hem och ringde, jag vet inte hur många samtal det var men många var det då. Och blev mer och mer övertygad om att jag inte kunde tacka nej till det här. Problemet var ju dock fortfarande lägenheten jag hyr nu och det är inte riktigt löst än heller men.. Det första jag gjorde idag när de hade öppnat kontoret var att ringa och säga att jag ville ha den! Så på lunchrasten åkte jag dit och skrev kontrakt och jag kan faktiskt flytta in redan idag! Det kommer dock inte hända riktigt än. Men jag har tänkt fara dit efter att jag har ätit och ta bilder så ni kan få se hur den ser ut :)

Oerhört glad och tacksam för det här!! Fattar det nog inte riktigt heller men tids nog smälter jag det väl. Ett förstahandskontrakt, too good to be true.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0