Boden-resan.

Ni ska få en resumé av Boden-resan hade jag tänkt!
 
Klockan 13.00 på fredagen skulle bussen gå från Delta, vi kom iväg lite senare men vad gjorde väl det? Första delen av bussresan var jag rätt uttråkad, satt bredvid en jag inte kände och så. Men efter bensträckaren i Skellefteå blev det lite omflyttning bland platserna så jag hamnade med mina kollegor. När bussen rullade igen fick jag köra igång tävlingen jag hade fixat. Den verkade bli väldigt uppskattad! Och de tyckte att den var både svår och rolig. Micke, en av mina kollegor, uttryckte att han skulle ha haft den där skivan för de hade haft en liknande tävling på julafton nu, samma i flera år så alla började kunna svaren. Så jag erbjöd honom att ta skivan jag hade gjort, han tackade och tog emot! Tävlingen var också en rätt bra icebreaker med de jag suttit med tidigare men inte kände.
 
När klockan var ca.17.15 kom vi fram till Boden och hotellet Bodensia som vi skulle bo på. Vi checkade in och fick lämna våra grejer på rummen och umgås lite innan näst buss som gick 18.15 tog oss till Western Farm. Framme på Western Farm blev vi visade till våra bord och vi fick hämta tallrikar för att sedan ta för oss av julbordet som hade i princip allt man kunde önska sig. Lite då och då under middagen hade "husartisterna" några nummer med sång och dans. Efter julbordet hade de även en efterrättsbuffé.
 
Klockan 21.00 började den riktiga showen, även den med sång och dansnummer. Lite kul var det dock när både den första och den andra låten var två av de låtar jag hade valt till tävlingen, vilken rip-off! Det var lite varierande kvalitet på numrena och artisterna. Men de som var bra var verkligen riktigt bra! Och det var en salig blandning av allt från schlager till rock och lite julmusik såklart.
 
Efter showen städade de undan några bord och gjorde plats för dans och i rummet intill startade de upp den mekaniska tjuren (Som jag fegade ur på). Ungefär fram till klockan tolv blev det mest prat och tittandes på folk som vågade ta sig an tjuren. Sen blev jag uppbjuden att dansa av en kollega (han försökte som hinta att han ville dansa med mig men jag fattade det inte förrän han på sitt tredje försök sa "Jag vill dansa med dig, får jag det?" haha). Så det blev en omgång bugg på dansgolvet innan vi förflyttade oss till rummet där de hade ett liveband och där resten av kollegorna hängde och dansade och pratade. Där fortsatte det med spontandans ända tills bussen gick tillbaka ungefär. Klockan ett alltså.
 
Väl tillbaka på hotellet kände sig mina kollegor inte helt klara med kvällen så efter att ha frågat i receptionen begav vi oss 500 m ner längs gatan till en krog som hade öppet och skulle ha det till kl.3.00. Vi kom dit och blev beordrade att ställa oss i led av vakterna och de bad oss visa leg. Magnus och Patrik visade sina och någon av dem frågade vad det var för åldersgräns och vakten svarade "23" och jag sa till Yvonne, som var den enda kvinnan som hade följt med dit, att då kommer ju inte jag få komma in. Hon sa "Gå bara nära mig och så går vi in". Sagt och gjort, men det gillade inte vakten! Han bad oss gå ut igen och sa åt mig att visa mitt leg och det gjorde jag och så fick jag gå in. Logiken där?
 
Första gången i hela mitt liv som jag var på krogen det här alltså. Där fortsattes det att dansas och drickas (jag var dock nykter hela tiden, det var flera som var väldigt faschinerade av att jag är nykterist). Jag hade väldigt trevligt i alla fall! Även fast jag var yngst av alla och den som var näst yngst var 28 ^^ 
Kan även meddela att förlovningsringen var ett bra vapen mot påträngande killar.
 
När klokan började närma sig tre gick vi tillbaka till hotellet igen för att sova. Jag fick dock inte så hemskt mycket sömn då han jag delade rum med snarkade som en.. jag vet inte vad! Dagen efter klev vi i alla fall upp och packade ihop, åt frukost och begav oss hem igen. 
 
Jag är väldigt glad att jag följde med! Har träffat nya människor som jag kommer jobba med på nästa bygge, folk från Balticgruppen alltså. Och några av de vi handlar armaturer av, Optima. Och såklart mina egna arbetskamrater, som jag umgick mer än vanligt med! Mycket trevlig resa och western farm var ett fint ställe. Skulle gärna vilja åka dit på sommaren någon gång också, få se westernmiljön i dagsljus och fara ut på äventyrsridning. Blir det sommarens resa kanske?
 
Det var det det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0