Varning för interna saker!

Idag på bussen kom jag att tänka på hur musik kan få en att minnas
så mycket saker. Jag fick mig en liten nostalgitripp när jag började tänka
tillbaka. Så jag tänkte skriva lite här om vad olika låtar påminner mig om.
Nu kommer de inte i kronologisk ordning, men så får det vara!

Hey Baby - Bruce Channel
Den påminner mig om jag och Micka nere i deras förråd.
Jag vet inte om jag ska berätta vad vi gjorde till den, men hon vet!

Coming Around Again - Simon Webbe
Den påminner mig också om Micka, när vi såg videon och gillade
att han inte hade massa lättklädda tjejer i den.

Redemption Song - Bob Marley and the Wailers
Den påminner mig om när jag var liten och Ida var barnvakt.
Då sjöng hon den för mig när jag skulle sova.

Mmmbop - Hanson
Den påminner mig om videon Linnea och Mika gjorde till
den låten. Den var awesome! Har du kvar den nånstans Linnea?

Blow Me Away - Alain Clark
Den påminner mig om midsommar -09.

Down Under - Men at Work
Den påminner mig om när Nils kommer ut ur garderoben på
konfalägret i Jäkkvik. Haha, det här låter så bra! XP

Nut Rocker - Robert Wells
Den påminner mig om Adrian i sexan(?) när han spelade
den på vårkonserten och alla tjejer blev kära i honom.

On Fire - Switchfoot
Den påminner mig om den korta perioden jag var med i Towdah.

World Of Our Own - Westlife
Den påminner mig om när jag var hos Eke en gång och han
dansade och mimade till den. Fina minnen här alltså!

Epa Traktor - Eddie Meduza
Den påminner mig om klassens timme med vår
fina pjäs "Epatrollet" på mellanstadiet.

Soundtracket till Mario Kart, Worms och Robot Unicorn Attack
De påminner mig om  tvåan och trean på gymnasiet, surprise surprise!

God Of This City - Chris Tomlin
Den påminner mig om Unite 08/09 i Umeå.

Stop - Spice Girls
Den påminner mig om när jag stod i mitt och Isaks avdelade
rum och mimade till den låten framför spegeln i min plastmikrofon.

Du Är Min Man - Helen Sjöholm
Den påminner mig om Ted i ettan på gymnasiet,
han brukade sjunga den för Niklas ^^

Never Had A Dream Come True - S Club 7

Den påminner mig om våra mellanstadiediscon. Det var
i stort sett den enda tryckarlåten vi hade!

Att Lämna Allt - Frank Ådahl
Den påminner mig om när jag och Hampus döpte oss
och familjen Israelsson och Adrian sjöng och spelade den.

Super Trouper - A*teens

Den påminner mig om lågstadiet då jag var med Linn och
vi lekte att vi var A*teens och vi bråkade alltid om vem
som skulle vara Sara. Ingen ville vara Marie.

Walk Idiot Walk - The Hives
Needy Girl - Chromeo
Wonderchild - Christian Walz
This Love - Maroon 5

De påminner mig om sommaren -04.
A. k. a. ZTV-sommaren, då vi alltid såg på ZTV och det var väldigt
viktigt att se "Veckans hitvarning" före Isak och Linnea.

Lollipop - Lil'Wayne
Den påminner mig om dansen på den estetiska verksamheten i ettan.

Watch Over You - Alter Bridge
Neon - John Mayer

De påminner mig om Gustav, för att han brukar spela dem :]
Och många andra låtar påminner mig om honom,
han förknippas som med musik av nån konstig anledning ^^

Pride Of The Brutish - The Ascendicate
I Walked With A Zombie - Roky Erickson

De påminner mig om Challenge -10 med gitarrspelande
och cruising i Bygdsiljum med David, Micka och Gustav mitt i natten.

I could go on forever! Men jag känner att det här inlägget
blev lite för långt, hoppas du orkade läsa det ändå ^^
Fast det kanske inte är lika kul att läsa för dig som för mig!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jo, det var hur kul som helst att läsa. Och jag blev gladast av att ni bråkade om vem som fick vara Sara, bra bra! :) Många små leenden bjöd du på här Ellen-Dellen.

2010-12-06 @ 19:57:05
Postat av: Linnea

tyvärr så har jag inte kvar den.. jag grämer mig än idag.. men vi hade inte kommit på hur man sparade det till en riktig filmfil:( riktigt sugit, hade varit kul att se den igen! Och jag tänkte faktiskt på den för inte så länge sedan:P

2010-12-06 @ 22:08:04
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/
Postat av: Micka

Svinkul att läsa ju! :D Så galet många bra minnen jag har med dig gumman!! <3

2010-12-07 @ 13:32:18
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/
Postat av: L

"när Nils kommer ut ur garderoben" kan ju missuppfattas.. Vilket var precis vad jag gjorde, haha! ^^,

Postat av: L

Sv: Jo jag hörde det, Mickan berättade ^^

Postat av: Gurvas

Helt normala låtar de två sista. JA! :P

2010-12-08 @ 11:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0