Spelkväll.

I fredags hade vi spelkväll på kyrkan. Vi började med spelet chokladroulette.


För den som inte vet vad det är så är det 12 chokladbitar som ni ser
på bilden, varav en är fylld med chili. Det var faktiskt väldigt läskigt! Familjen
Israelsson hade tydligen kört det här förut och då hade Hampus fått den
med chili i och han hade börjat gråta.. Som tur var så slapp jag få den.
Det var Robin som fick chilin, han tyckte dock inte att den var så stark.

Vi fortsatte med spelet Girls.


Det var alltså jag, Mikaela, Hampus, David, Jakob, Gustav, Adrian och
Andreas som spelade det. Det här spelet går alltså ut på att man ska vara ärlig
och bli "duktig flicka". Man ställer alltså frågor till sina motståndare och de ska svara
sanningsenligt, för att avgöra om det de säger är sant eller falskt har man en högst
pålitlig lögndetektor. Frågorna som man ska svara på är allt från "Gillar du långa eller
korta killar?" eller "Tuggar du tuggummi ofta?". Som jag skrev igår blev jag då
superfalsk.. Och Adrian gick och vann och blev alltså Duktig flicka!


Gustav och Adrian in action med lögndetektorn.

Nu har jag dock inga fler bilder men vi fortsatte i alla fall med Pratmakarna,
mitt lag vann! Och sist men inte minst spelade vi Älgfärs -02 eller Åsna som
det egentligen hette som Adrian hade tagit med sig. Även det vann han.

Trevlig kväll var det i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0