Hur man (inte) bygger ett pepparkakshus.

Jag och min syster byggde pepparkakshus i fredags. Och vi använde oss av min
vän Mikaelas steg för steg-beskrivning på hur man bygger ett pepparkakshus.

Vi började fel redan från början då vi bara tog en färdigköpt pepparkaksdeg..
Och vi misslyckades med steg två också. Vi hade ingen trevlig grek att be om
hjälp med utkavling. Det fick duga med en Lundström-syster.

Steg tre var vi väl kanske inte så hemskt noggranna med. Vi hade varken
gradskivor, lod, vattenpass eller "vinkeljärn". Men mallar hade vi!



Vi skar ut små figurer.


Vi gräddade dem i lagom många minuter. Dock lät vi dem svalna
på en upp-och-nervänd skål så bitarna blev alldeles kupade..


Men sen tyckte vi att Mikaela och Andreas hade lite konstig ordning på sitt
pepparkakshusbygge så vi tog oss friheten och satte ihop huset före dekoreringen.


Nu till dekoreringen!



Vi använde oss säsongsenligt nog av strösslet som hette "Summer"


Dekorering av tillhörande figurer.




Så sjukt misslyckat det blev! Det blev inget
pepparkakshus, det blev ett pepparkaksrymdskepp.



Kommentarer
Postat av: Micka

Jag känner mig stolt över det faktum att ni utgick från min fina beskrivning, trots att ni misslyckades med att bygga ett "pepparkakshus". ;D

2011-12-25 @ 11:40:49
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Micka

Sv: Rätt på första försöket! Trés bien! ;D Haha, lite chockad jag blev när jag insåg att det var han! XD

2011-12-27 @ 13:24:22
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0