Datorfunderationer.

Jag har planer på att köpa en bärbar dator. Till saken hör att jag 
inte har så bra koll på datorer! Vad som är bra och inte och sånt där.
Som tur är ska Gustav följa med mig när jag ska köpa den så att jag
inte blir lurad av nån försäljare men jag tänkte höra om det är
något jag borde tänka på. Som till exempel:

Vilket märke bör jag välja? Vilka är bra/dåliga?
Jag kommer inte köpa en mac så det kan ni bortse från!

Var borde jag köpa den? Med tanke på försäkringar, garanti och service.
Jag tänker inte köpa den på internet bara för att det ska bli
enklare ifall den skulle gå sönder, det är så mycket lättare att
gå till en butik då än att hålla på att skicka den.


Vad bör den har för ramminne, processor, grafikkort osv?
Ha då i åtanke att jag inte behöver en värstingdator, utan den kommer
väl mestadels användas till surfing, inte alltför krävande spel, se på film
och sånt. Men den får ändå gärna vara ganska bra! ^^


Jag har säkert missat massa viktiga saker jag bör tänka på men
då har ju du chansen att säga det till mig! Ge mig alla tips du har ^^

Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Landström

Det enda tipset jag hinner ge dig innan jag ska hem från morsan är att du bör verkligen beställa den från internet och inte köpa i butik, i synnerlighet inte Microshop men försök även undvika herr mediamarkt, dom är asdyra!

2011-06-22 @ 22:58:55
Postat av: Ester

Elgiganten är jätteseg om man måste lämna in för att reparera. Det är bara du frågar David ;) Han vet!

2011-06-22 @ 23:10:52
URL: http://estermellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0