Nice.

Måste bara berätta en sjukt cool grej som hände på mötet igår.
Gustavs mamma, Ewa, bad mig i tisdags att läsa ett bibelord som
har hjälpt mig i början av mötet. Jag sa att det kunde jag göra. Jag
började fundera på vilket jag skulle välja, det var ett stycke som jag
började tänka på direkt men jag tänkte att jag kanske inte ska ta det
"första bästa". Så jag läste litegrann och hittade några andra ställen
också men det jag hade tänkt på från början var nog ändå det som
jag tyckte om mest. Så jag bestämde mig för det.

Igår var då mötet som jag skulle läsa bibelordet på. Mötet började
och jag läste bibelordet. Vi sjöng några sånger och sen skulle en man
vid namn David Sundström predika. Han ställde sig där framme och sa
något i stil med att han inte behövde läsa bibelordet som predikan skulle
utgå från, för att det redan hade blivit uppläst. Av alla 35 690 verser (det
är säkert inte helt rätt antal men ungefär) som finns i bibeln hade jag
lyckats välja precis de tre verser som David hade tänkt predika om.
Och som Patrik sedan sa, det var inte min förtjänst :)
Det var bara så häftigt!

Men det kanske var så att man behövde vara där
för att förstå det coola, lite svårt att återberätta.. :)

Och för er som undrar så var bibelordet jag läste:
Matt 11:28-30


Kommentarer
Postat av: Micka

Fett coolt, jao!

2011-06-05 @ 14:20:05
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0