Blod.

Idag har jag för första gången i mitt nittonåriga liv har tagit blodprov i
armvecket. Har tidigare bara behövt stickas i fingret. Varför har jag då blivit
stucken? Jo, för att jag har tänkt bli blodgivare! Hoppas bara att värdena är bra
så att jag får ge blod. Jag läste en artikel i dagens VK där det stod att det var
stor brist i blodbanken och då tänkte jag att det är lika bra att jag går och
gör det idag. Och jag tror att många tänkte som jag, för det var som jag
förstod det ganska många nya givare där idag.

Hur som helst så var det helt ofarligt! Jag fick svara på några frågor om min
hälsa och sen fick jag vänta en stund. Efter ett tag fick jag komma in i ett rum
där de kollade om jag hade några bra kärl att ta från och de kollade mitt blodtryck.
Vi bytte rum och jag fick träffa sjuksköterskan som skulle sticka mig. Det var nog
först då jag blev lite nervös! Jag kom på mig själv med att ligga och spänna mig.
Men jag slappnade av och sen stack han mig, just i stickögonblicket tittade jag
bort men sen ville jag se mitt blooood! Det kändes lite konstigt att se det och
att det for ut så snabbt. Men ganska coolt ^^

Men som sagt, helt ofarligt. Jag tycker att fler ska göra det!
För jag tror att du skulle vara väldigt tacksam till blodgivare om du,
eller kanske någon i din närhet, skulle behöva blod någon gång!

Läs mer här.

P.S. Man får fika efteråt! D.S.

Kommentarer
Postat av: Micka

Ooh! Var kan man göra det?! :D

2011-05-12 @ 19:33:14
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0