Sluta mobbas.

Jag tycker att det är sjukt med alla dessa saker som underlättar mobbing.
Jag var inloggad på facebook och så fick jag en avisering om att någon hade
gjort ett inlägg i min logg. Då var det någon som hade svarat på en fråga i en
"Vän Quiz".  Det går alltså ut på att folk svarar på frågor om sina vänner och
samlar krediter så att de kan se vad andra svarat om dem.

När man kommer in på sidan "Vän Quiz" kan man se vad folk har svarat
men inte vem som har svarat vad. Vilket gör att man måste svara på frågor
om sina vänner för att se vem som har svarat vad. Åh, vad jar krånglar till
det men jag tror att ni förstår poängen i alla fall.

Hur som helst så tror jag att svaren på frågorna påverkar en vare sig man
vill det eller inte. Alla frågor är nog inte något man bryr sig om, men jag lovar
att minst en fråga är något man har det jobbigt med. T.ex. så bryr jag mig inte
så hårt om att någon inte vill resa jorden runt med mig, det kan ju ha varit någon
av mina hundratals facebookvänner som jag knappt pratar med. Men om någon
kanske har svarat nej på frågan om jag är snygg eller om min rumpa ser bra
ut har jag svårare att släppa det, bara för att det kanske är saker jag
tänker på och bryr mig om. Varför svarar då folk på frågorna?

Jo, för att de gör frågor som man blir nyfiken av också. T.ex. någon som svarat
ja på frågan om de varit intresserad av mig. Väldigt taktiskt må jag säga.

Man behöver inte veta vem som har svarat vad på frågorna, bara svaret i
sig kan såra otroligt. Nu vet jag dock inte hur seriöst folk svarar, men jag blir
ändå arg, hur kan de tillåta sådana applikationer? Är det inte meningen att mobbing
ska motverkas? Och det finns redan för mycket dåligt självförtroende, självskada
osv. i världen. Snälla, sluta svara på frågorna. Även fast det är något som du
inte tycker är elakt så vet man aldrig hur personen i fråga tar det.
Och jag vet ingen som vill få någon att må dåligt.


Exempel på några av "mina" svar i Vän Quizen.

Kommentarer
Postat av: evelina mattsson

men svaren på dom där frågorna stämmer inte! det är inte sanningen, ingen som svarat sådär!:)



men håller med, jätte dåligt!

2011-05-09 @ 15:37:38
Postat av: Landström

Och som alltid är det pengar som styr det mesta här i världen, jag gissar på att man antingen måste svara själv på frågor eller betala pengar för att få s.k. krediter.

2011-05-09 @ 19:31:51
Postat av: Gustav

Om man aldrig svarar på någon fråga, får man aldrig se några svar = win!

Sen visas mest troligt bara random svar för att fånga ditt intresse. Som sagt Facebook har inget innehåll!

2011-05-12 @ 19:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0