Så mycket bättre.

Den här helgen blev så mycket bättre än vad jag hade väntat mig!
Jag var inställd på att jobba både lördag och söndag och båda dagarna
mer än åtta timmar var. Igår var jag då och jobbade, började halv sju som
vanligt och jobbade.. inte särskilt hårt. Vi var tre stycken som skulle vara på
samma del av fabriken och jobba. Och om vi säger så här så hade jobbet
varit lagom för två personer. Så det var mest två av oss som jobbade
och en som tittade på. Vi turades då om att vara den som slöade.

Vid eftermiddagsfikat sa då min handledare att jag nog skulle kunna
fara hem vid halv fyra idag. Och jag blev förstås väldigt glad, för då skulle
jag nog kunna hinna träffa lite folk på kvällen. Lite senare sa han dessutom att
jag inte behövde komma imorgon (idag alltså). Så helst plötsligt var helgen
räddad! Jag skulle alltså hinna hem till Junkboda och äta kräftmiddag, fara
till Robban och öva med Selah, äta massa godis och chips med kompisar
på lördagen och idag har jag varit i Ånäset där Selah sjöng (och jag,
bland andra, sjöng solo!), jag var hos Gustav en stund sen for jag
hem och tog med mig mamma och for för att handla på Maxi.

Sen for vi till lägenheten och gjorde tacos och åt det, med pappa och
Isak då också. Och väldigt god glass åt vi till efterrätt. Det är mycket
trevligt att få besök må jag säga. Det blir så ensamt annars. Så du får
väldigt gärna komma och hälsa på, det är bara att ringa!

Men det var alltså så min helg blev väldigt bra helt plötsligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0