Step Dance.

Var nyss och invigde mitt gymkort. "Mjukstartade" med ett pass Step Dance.
Beskrivningen av passet: Step Dance, klassen för dig som vill ha en större
koreografisk utmaning än på Step Bas. Instruktören sätter karaktären på passet
och utvecklar basstegen med snurrar och riktningsförändringar. Klassen inleds
med uppvärmning och följs sedan av konditionsträning. Passet avslutas med
nedvarvning och stretch.

Det jag har att säga är att det var ganska jobbigt, lite svårt att hänga med
i koreografin ibland (skulle kanske ha börjat med Step Bas, hehe..) men väldigt,
väldigt kul! Och om inte det där tränar upp min kondition vet jag inte vad.

Frågan är nu vad min nästa utmaning blir. Bodypump kanske?


Okej, den där bilden ser alldeles för fridfull ut. Så där var det inte!
Det var full rulle, högt tempo och många steg. Stod aldrig stilla i princip.
Men som sagt, kul!

Uppdatering: Har nu bokat in ett pass "Step Bas X-press"
imorgon. Blir kanske lite lättare med Step Dance om jag får lära
mig några grundsteg i step först. Nu kör vi hårt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0