Arbetsdag.

Ojojoj, idag har varit en arbetssam dag. Jag hade ställt alarmet på mobilen på halv nio. När jag vaknade och stängde av flygplansläget såg jag att jag hade fått ett sms av killen som jag skulle till och kolla på en soffa. Han undrade om det gick bra att vi kom en halvtimme tidigare än vad vi hade tänkt. Så jag åt bara frukost och packade ihop mina grejer sen åkte jag och mamma min bil in till stan. Pappa tog sin bil + släp och hämtade en tv-möbel jag ska få låna och vi möttes upp vid min nya lägenhet där vi lastade in alla delar av möbeln. Vi åkte därefter ut till Tomtebo vid klockan halv elva och tittade på soffan och.. det var som inget att fundera på, den var jättefin! Så jag köpte den och vi tog den till lägenheten och bar upp den (jag bor på tredje våningen utan hiss och kan meddela att den var rätt jobbig att bära upp, men det gick!). Efter det begav vi oss till den gamla lägenheten som var i fokus idag. Utstädning stod på schemat.

Vi har dammtorkat tak, väggar, hyllor, skåp. Rengjort ugn, spis, kyl, frys. Tvättat fönster, duschkabin. Dammsugit och torkat golv. Ja.. allt man bara kan tänka sig att göra i princip! Slitsamt var det, men rent blev det (och smutsigt var det.....). Men äntligen är det gjort. Det tog sin lilla tid men nu är det då utstädat. Bara att få den besiktigad nu så jag kan lämna ifrån mig nyckeln och lämna det där stället.

Efter många timmar i den gamla lägenheten begav vi oss sen till den nya för att påbörja det som kändes som mission impossible. Bygga ihop en ikea-möbel utan beskrivning och utan att veta hur den ska se ut.



Men efter lite tänkande och testande fick vi det rätt, ta-daa!



Och soffan, som jag fick köpa för 800 spänn.



Så när det var på plats var det middagsdags. Och som tack för
hjälpen med städningen och allt bjöd jag mor och far på Taormina.



Som sagt, en arbetssam dag! Men skönt att utstädningen äntligen är gjord och härligt att den nya lägenheten blev lite mer möblerad. Det blir bara färre och färre saker på shoppinglistan. Snart börjar det kanske till och med vara dags för en tv, vem vet? Men jag är i alla fall sjukt tacksam för att mamma och pappa kunde komma och hjälpa mig med det här. Hade jag gjort det själv hade jag först och främst inte vetat allt vad jag skulle göra och inte heller hur jag skulle göra det. Och så hade jag fått hålla på hela natten. För nu var vi tre personer som städade i säkert.. fyra timmar. Så tack så hemskt mycket, det var guld värt!



Nu kan jag ju typ börja bjuda hit folk!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ser ju trevligt ut hörrö ;)
Jag måste ju komma förbi snart och kika!!
Jag får nog ta med mig Ida när hon kommer också kan vi våldgästa dig :D
Du vet att Bemz.se säljer klädslar till Ikea soffor om du skulle vilja byta!! Sen tror jag att det finns någon mer sida också, men jag kommer inte ihåg vad den hette :P

2012-06-17 @ 19:14:11
URL: http://makeuptheworld.blogg.se
Postat av: ewa

Snyggt! Och vilken bra mamma och pappa du har. Snygga också i lila stass. Vet att det tar tid att städa ut en lägenhet även om den är liten. När man tycker man är klar kommer man alltid på en vrå till som kanske borde städas den också. Nöjd är man då allt luktar rent och gott. Bra jobbat!!

2012-06-17 @ 19:26:41
Postat av: Ida

Ja, en systerkväll! I så fall önskar jag också muffins, jag har ju sett och hört talas om dina skills på den fronten Ellen. Sjukt gullig bild på mamma och pappa förresten :)

2012-06-17 @ 19:35:35
Postat av: Ellen

Sv: Ja, en systerkväll tycker jag låter som en väldigt bra idé! Och muffins ska väl gå att ordna :) Jag har ju ett muffinsjärn till och med!

Och ja, visst matchade mamma och pappa bra?! Och nöjda blev vi, det blev så rent och fint och luktar gott. Men du och Samuel får se till att komma och hälsa på i den nya lägenheten vid tillfälle :)

2012-06-17 @ 19:43:11
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se
Postat av: Linnea

SV: Jodå, det såg fräscht ut!! Tänkte bara om du nångång vill ha en annan färg en svart tillexempel!! finns ju roliga mönstrade :) fast man kan piffa mycket med roliga kuddar istället :)

2012-06-17 @ 20:05:03
URL: http://makeuptheworld.blogg.se
Postat av: Ida

Och jag måste ju tillägga att det ser ut att bli himla hemtrevligt i ditt lilla krypin också!!

2012-06-17 @ 20:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0