Midsommarhelgen

Jaha, då gör jag ett nytt försök på midsommarhelgen!
 
Midsommarafton: Dagen spenderades med mamma och pappa mestadels i Dalkarlså där vi satt på en filt och njöt i solen. Fikade lite, pratade med bekanta och jag dansade till och med runt midsommarstången. Sen var vi iväg till Ratan en snabbis också, bara för att kika lite.
 
 
Senare begav jag mig till Ånäset för att hämta upp Gustav och åka vidare till Greneheds där vi fikade lite och Gustav lämnade ifrån sig sin kära banangitarr. Och till slut åkte vi dit vi faktiskt hade tänkt oss, Tryssjön! Vi kom dit rätt sent jämfört med de andra så de hade redan ätit men vi fick minsann mat vi med. Efter att ha ätit tog vi på oss flytvästarna (Jag tvingade Gustav) och åkte iväg i båten med Hemmervall och fiskade resten av kvällen. Några hugg, en abborre och en mycket fin kväll!
Abborren som jag fick!
 
 
 
Midsommardagen: En lugn dag blev det. Som spenderades hemma hos familjen Larsson. Och fint väder var det ju så vi passade på att vara ute i princip hela dagen. Vi var på möte och efter det fick vi sällskap av Andreas och Joel, vi fikade, spelade spel, åt och pojkarna lekte med sina hårsvall.
 
 
Söndag: Återigen en lugn dag, men med lite arbete. Hjälpte till hemma på gården. Oljade trädgårdsmöbler, hjälpte mamma med ett av fönstrena till lusthuset. Jag lyckades till och med bränna mig. Trodde inte att det tog på så mycket eftersom det var mulet men tji fick jag!
 
Det var en mycket bra midsommarhelg med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0