Bakvänt.

Med jämna mellanrum får jag svara på undersökningar från sifo på internet. Idag
 fick jag en sådan och tyckte bara att frågorna var så dumt utformade. Undersökningen
handlade om att använda mobiltelefonen när man är påverkad av alkohol. Alla frågor
utgick från att man drack alkohol och att ens vänner gjorde det. Förutom den sista
frågan där de frågade hur ofta man drack alkohol. Hade inte den frågan
kunnat vara först så hade jag sluppit svara på resterande frågor?


Exempel på en av frågorna. Jag skulle vilja lägga till alternativet
"Dricker inte alkohol" för jag tycker att "Inget av ovanstående"
kan betyda att man inte gjort någon av de därsakerna,
men något annat. Eller är det bara jag som tänker så?


Kommentarer
Postat av: Anonym

nej, speciellt inte då "Annat" finns som egen ruta!

2012-05-06 @ 11:07:18
Postat av: Ellen

Sv: Men jag tycker att "annat" också tolkas som att "jag har gjort något annat med min mobil när jag varit påverkad av alkohol"

Men det är väl kanske bara jag som tänker så..

2012-05-06 @ 16:07:03
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Mycket märkligt! En av mina vänner hade fått en Sifo-undersökning hemskickad och där var de jättenoga med att hela tiden börja med "har du uppsökt läkare det senaste kvartalet? Om inte, gå vidare till fråga 17" samma sak borde väl gälla alkoholvanor?

2012-05-06 @ 21:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0