Helgen i Luleå.

I fredags direkt efter jobbet gick jag och köpte mig en macka innan jag satte mig på bussen som skulle ta mig till Luleå. Bussresan tog väl ungefär fyra timmar men gick ändå rätt bra även fast det är tråkigt att åka buss själv. Men det var rätt skönt för det var förvånansvärt lite folk på bussen så jag hade till och med två säten för mig själv hela resan. Kunde bre ut mig hur mycket jag ville ^^
 
Jag kom fram i Luleå strax innan klockan nio på kvällen och där på busstationen mötte Mikaela upp mig och så följdes vi hem till henne. Där fick jag mig en rundtur av deras lägenhet som var mycket fin! Och sen blev det fika framför Fantomen på operan. Vi har haft hur mycket godis som helst i helgen. Vi hällde upp det i en skål men det tycktes inte bli något mindre..
 
Sådär full var alltså skålen på lördag och då hade vi ändå ätit av det på fredagen!
 
När vi sedan hade lagt oss för att sova låg vi och pratade i.. säkert 1-2 timmar till. Mycket trevligt.
 
På lördagen vaknade vi och åt frukost, fick mycket att välja på. Rena rama hotellfrukosten ju!
 
Sen gjorde vi oss i ordning och tog en heldag på stan med shopping och fika!
 
Jag kom hem med en skjorta från JC's herravdelning på halva reapriset, en svart t-shirt med spetsdetaljer från HM och en hårinpackning. Hoppas kunna fixa bättre bilder på dem en annan gång.
 
 
Vi hade även bestämt oss under dagen att vi skulle gå på bio. Så efter att ha shoppat klart gick vi hem och gjorde och åt middag innan vi gick iväg igen och såg på filmen "Les Miserables". På väg hem efter bion gick vi genom parken där de hade en isrutschkana med en hackspett i toppen. Vi gick närmare för att inspektera och det slutade med att jag åkte den! Finns på film. Och jag har även ett bevis på min armbåge, ett blått ett.
 
Nåväl, efter bion tänkte vi se en nedladdad film men fick det inte att funka så det blev att se Dirty dancing som gick på tv. Som vi båda slumrade till i omgångar tills vi till slut gick och la oss i sängen, pratade lite mer och sen sov.
 
Idag låg vi och drog oss länge i sängen när vi väl hade vaknat. Sen åt vi frukost och så småningom kom Sandra och Alexander som fick äta lunch. Sen blev jag och Alexander förvisade till vardagsrummet medan Sandra hjälpte Mikaela att få på sig brudklänningen. Till slut öppnade de dörrarna till köket (och Alexander fick gå in i sovrummet) och jag fick se den fina klänningen ♥ Men jag ska inte avslöja något om den, det blir en överraskning för er som går på deras vigsel (10 Augusti).
 
Efter lite smakråd och småprat om bröllopet fikade vi innan det var dags för mig att sätta mig på bussen för att åka tillbaka igen.
 
Det var verkligen en jättebra och välbehövlig helg på många sätt! Är så glad att det blev av. Och tacksam för den fina vännen jag har, vad skulle jag göra utan dig? 
 
Mikaela och hennes svårätna Napoleonbakelse. Hoppas du förlåter mig för att jag la ut den här bilden ;)

Kommentarer
Postat av: Micka

Haha, snygh! Ja jag förlåter dig! ;D Jag kan förresten lägga upp videon på min blogg som bevis på din rutchbaneåkning! ^^

Tack för att du kom, det var en grym helg!! Älskar dig!

2013-01-21 @ 09:10:35
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0