Provdockan.

I helgen när jag och Mikaela var på stan köpte hon en gardin som hon tänkte dela på eftersom den var så bred. Dock insåg hon att det nog inte skulle bli så bra när vi återvände till lägenheten. Men det var den sista av den sortens gardin som de hade kvar på Åhléns i Luleå så hon bad mig kolla i Umeå. Sagt och gjort, jag gick dit efter jobbet idag och hittade gardinen! Började kolla på gardiner åt mig själv när jag ändå var där och hittade ett par som jag tänkte nog kan passa.
 
Jag gick vidare in i butiken och ser nere i hörnet något som jag har tänkt köpa rätt länge men som de inte har haft hemma (åtminstone inte ståendes ute i butiken). En provdocka! Jag förflyttade mig ganska snabbt till den för att inspektera, fin var den. Provlyfte kartongen, den var inte så tung. Tog med den till kassan och köpte den och gardinerna.
 
Så här liten och smidig var kartongen som jag då fick bära ända hem.
 
Hopmonterad och klar! Jag är riktigt nöjd. Nu kan jag inreda lägenheten med hjälp av mina kläder. Tyvärr hade jag inte klänningen jag har tänkt ha på den nu i stan så den får stå naken tills efter helgen.
 
Men äntligen känns det som att det här rummet börjar vara klart! Det blev jättebra med gardinerna också tycker jag. Har en dålig bild på dem.
 
 
Men måste se till att sätta igång tillverkandet av lampan snart..

Kommentarer
Postat av: Micka

Åååh, den var superfin ju!!

2013-01-22 @ 20:26:45
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se
Postat av: Ida

Det blir bara mysigare och mysigare hos dig :) särskilt med den så kallade trosdockan där också ;)

Svar: Haha, ja trosdockan är som pricken över i ;)
Ellen Lundström

2013-01-23 @ 16:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0