Turkiet, Dag 7

Måndagen var vår sista heldag i Turkiet, vi skulle ju åka hem på kvällen på tisdagen. Vi inledde dagen med den vanliga frukosten som bestod av banan, knäckebröd, vatten och chips. Sen gick vi till den lilla butiken alldeles bredvid hotellet där jag köpte ett par badskor för att slippa få svarta fötter igen. Vi satt sedan i hotellets restaurang och spelade kort ett tag tills vi åkte till stranden igen. Vi tog taxi återigen för att det var så praktiskt även fast det var förhållandevis dyrt. Vi åkte såklart till den östra stranden igen eftersom vi tyckte att den var så mycket bättre!

När vi kom dit åt vi lunch på samma ställe som dagen innan. Vi hade kameran framme och då insisterade en av servitörerna att de skulle få vara med på bild med oss.

Efter att ha ätit badade vi såklart, man ville inte göra så mycket annat! Den här dagen var det ännu mer vågor och alltså mycket roligare att bada. Men vi varvade badandet med solande och bokläsande. Jag var fast i boken hungerspelen, mycket bra var den!

När vi kände oss nöjda med solandet och badandet åkte vii gratisbussen tillbaka till hotellet där vi gjorde oss i ordning för middag igen. Tyvärr så var det strömavbrott och vi hade alltså ingen aircondition vilket gjorde det alldeles för varmt i rummet, men vi överlevde ändå! Kvällen innan hade vi ju lovat den svensktalande turken att komma dit och äta middag och vi höll såklart vad vi lovade och gick dit. Men på vägen gjorde vi en liten avstickare för att titta närmre på ruinerna.

Restaurangen låg som sagt väldigt bra till och kändes som det perfekta stället att se den sista solnedgången vid.

Och nu har vi ungefär en miljard bilder på solnedgången men jag ska välja ut några bara.

Vi åt och tackade för oss och han som hade erbjudit oss att komma tillbaka efter midnatt på söndagen gav samma erbjudande igen. Vi tog det dock inte den här gången heller. Istället gick vi strandpromenaden tillbaka och köpte resans första glass!

Vi promenerade lite längs strandpromenaden innan vi drog oss tillbaka till hotellet igen. Men bestämde oss för att gå över vägen till cafét (även fast vi redan ätit massa) och där beställde vi varsin apelsinjuiceglassdrink.

Ida var faschinerad av hur jag kunde få min tunga så spetsig längst ut och så tjock längre in. Ja' bju'.

Efter att halft ha tvingat i oss glassdrinkarna gick vi tillbaka till hotellet och gjorde kväll.