Lördag på jobbet :)

Hejsan alla glada :)

Idag jobbar jag till 18, känns lite drygt men åtta timmar blir mycket pengar :D

Få se nu.. I onsdags vaknade jag typ vid åtta (tidigt för att vara lov, jag vet. Men jag kunde inte sova längre). Åt frukost och sen satt jag och Ida och sjöng singstar till klockan tolv då min kära väninna Mikaela ringde. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle vara med varandra på dagen, att jag skulle komma till henne vid tre också skulle vi gå och äta på frasses och sen fara till mig och se på Grey's. Men som sagt så ringde hon och hon hade just blivit påmind om att hon skulle jobba 17-20 den kvällen. Så det blev ändrade planer, jag gjorde mig klar och åkte dit också var vi med varann tills hon började jobba och sen kom hon till mig efter det. Det var nice! :) Medans Micka jobbade så bakade jag och Ida en passionsfruktschokladkaka som vi skulle äta till Grey's. Hade gärna lagt in en bild på den men sitter på jobbet nu och kan inte lägga in en bild just nu men jag kan ju länka till Mickas inlägg om den :)

På torsdagen åkte jag, mamma och Ida till Umeå. Vi var på stan i typ sex timmar, man var liiite trött efteråt. Köpte den här koftan, den är finare i verkligheten! Den är egentligen inte så mycket min stil men jag tyckte den var fin :) Var runt och kollade på en massa skor också, behövde nämligen ett par varma vinterskor. Det tog ett tag men till slut hittade jag ett par skor jag gillade på skocentrum. Men de fanns såklart inte i rätt storlek så de hänvisade oss till ecco-shop men där hade de bara kvar ett par i storlek 37. Så vi frågade om specifikationerna på skorna så vi skulle kunna fråga om dem på skoaffärn i Ånäset. Fortsättningen på skohistorien kommer när jag ska berätta om fredag. :)

I alla fall så stannade Ida kvar i stan för att vara med en kompis. Hon skulle komma med bussen till Sikeå klockan 21.05 och mamma slutade kören i Bygdeå klockan 21.00. Så jag och Gustav bestämde oss för att göra mamma en tjänst och hämta Ida i Sikeå. Så vi lånade Renaulten och åkte till Sikeå. När vi stannade där sa jag åt Gustav att stänga av bilen och ta ut kortet (vi har kort istället för nyckel) för jag vet att bilen har lite dåligt batteri. Så det gjorde han, til slut kom bussen och Ida satte sig i bilen. Då skulle Gustav starta bilen, och det.. gick inte. För batteriet var slut. Så, jag fick ringa till mamma och hon fick ta Gustavs bil och komma och starta bilen åt oss :P Tanken var ju god i alla fall!

Igår, alltså fredag (här fortsätter skoberättelsen) ringde mamma till "sko-Allan" på skoaffärn i Ånäset och frågade om de hade de där skorna jag hade hittat. Och det hade han! Så vi tog oss en tripp till Ånäset så jag skulle få prova skorna. När vi kommer dit provar jag skorna och upptäcker att dragkedjan krånglar, Allan försöker fixa den och den blir bättre men inte super. Så jag får skorna 95 kronor billigare! Behövde alltså "bara" betala 900 kr för dem :) Nu har jag alltså brutit mitt nyårslöfte... Jag har köpt skor. Det kändes lite tråkigt men jag behövde verkligen varma vinterskor.

Efter att vi varit i Ånäset flög bara dagen iväg! Linnea och Johan kom i alla fall och åt middag hos oss och Linnea stannade även och såg idol. Idol är roligt att se på bara man skulle ta bort alla pauser och alla sätt att dryga ut programmet.

Idag skulle Ida fara hem med bussen, mamma skulle skjutsa henne till Umeå vid klockan sju. Då upptäcker hon att Linnea råkade få med sig bilnyckeln till Robban så mamma kom och knackade på min dörr vid sju i morse och frågade Gustav om hon kunde låna hans bil :P Så vi blev väckta tidigare än tänkt men jag skulle ju ändå upp och jobba så det gjorde inte så mycket.

Jaa, det var väl resumén för den här gången :) Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Mitt namn nämns FEM gånger i texten!

GAH!!! Wall of text! :o:o:o



Ps. "Renaulten" är jättekul att läsa ut ^^

2009-10-31 @ 17:15:47
URL: http://fikarast.nu/
Postat av: Ida

Japp, bil-veckan!

2009-11-01 @ 10:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0