Honey, I'm home!

Tillbaka i Junkboda igen, både lite skönt och tråkigt.
Tänkte berätta lite och lägga ut några bilder från vistelsen i
Uppsala. Jag och Ida åkte ju ner på onsdagkväll, den kvällen
gjorde vi inte mycket. Såg typ på sex and the city :)
Sen på torsdag tog vi tåget till Stockholm där vi gick
till Junibacken och tittade. Huur fint som helst!


Vi satt i Mamma Mu's knä ^^


Vi besökte Muminhuset :)


Och vi besökte även Pettson, Karlsson på taket och Mulle Meck :)


Ida fick ett brådskande samtal!


Villa Villekulla :)


Jag är starke Adolf!
Det var bilderna jag hade från Junibacken,
vi åkte Sagotåget också men där fick man inte fotografera.
Men det var verkligen jättefint, rekommenderar det verkligen!

Torsdagen fortsattes med shopping i Stockholm. Var
verkligen helt slut när vi kom hem, vi åkte från Uppsala
vid halv nio på morgonen och kom hem vid halv nio på 
kvällen och vi tog det inte lungt precis. Så slut var man!
Men lite Sex and the city orkade vi med ändå ^^

På fredagen stannade vi i Uppsala för att kolla in
shoppingutbudet där, det var också rätt bra :) Då besökte
vi Pelle Svanslös hus. Också väldigt gulligt :)


Ida som Maja Gräddnos och Pelle Svanslös :)


Ida i ett allvarligt samtal med herr Gösta Knutsson.


Den gulliga skylten utanför Pelles hus :)
Och ja, som sagt blev det shopping i Uppsala.
Ida köpte filmen Gökboet som vi såg sen på kvällen.

På lördagen hade vi tänkt fara på ett loppis som Ida
brukar gå på på lördagar. När vi kom dit blev vi
dock lite förvånade. Då var det nämligen detta
som hade invaderat loppisen. Så vi gick därifrån
och fortsatte vår shopping i Uppsala. (mycket shopping,
I know.) Sen på kvällen såg vi bio, Alice i Underlandet 3D.
Galen, konstig men bra film! :)
Sen bar det av hemåt med lite mera Sex and the City.

Och till sist, söndag. Dagen då jag skulle hem.
Ingen shopping den dagen :o
En kebabtallrik och lite strosande i väntan på
flygbussen. Och den här bilden blev det!

Nä, det är nog ingen hemlighet att vi är systrar..
Väl hemma tog jag kort på mina shoppingfynd!


Jeansjacka från MQ


Sandaler från Skopunkten


Sjal från Myrorna


Tröja från New Yorker (min favoritaffär!)


Linne från Stadium


Klänning från Myrorna
And that's about it! (köpte två födelsedagspresenter
också men de tänker jag inte lägga ut här!)
Det är väl ungefär vad vi har gjort, trevligt har det
varit! Tack så mycket kära syster! :) Kram


Kommentarer
Postat av: Linnea

Haham när jag såg bilden "starke adolf" så trodde jag först att det var Ida, tills jag läste att du skrev att det var du:P Då var jag tvungen att kolla en gång till.. Så Nej det är ingen hemlighet att ni är systrar!

Och på tröjan du köpte på New Yorker ser det ju ut som att det är du som stått (svenska?) modell för trycket:P

nice:P Ska jag försöka klippa dig nån kväll i veckan om det hinns med?

2010-04-11 @ 21:32:15
URL: http://makeuptheworld.blogg.se/
Postat av: Ida

Nej, det är viss ingen hemlighet det... Kul att inte ens våran egen syster kan se skillnad :P hihi!

2010-04-12 @ 20:52:08
Postat av: Linnea

Hmm, okej!? Har hon träffat Ida på riktigt nån gång? Jag tror att det kan vara så också, det är lättare om man träffats.. Men det kanske är så? neeej. Det är ju du och Ida och jag och Isak:P

Jag kommer ju ikväll. vet dock inte hur länge jag kan stanna.. så vi får se!

2010-04-13 @ 05:36:12
URL: http://makeup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0