Vad skulle vi göra i kojan egentligen?

Jag hade inget att göra tidigare idag, jag satt i mitt rum och kollade igenom
mina skrivbordslådor och insåg att jag hade massa gamla brev från låg- och
mellanstadiet liggandes där. Så jag började läsa igenom dem och harregud
vad roligt det var! Var det inte innehållet i brevet som var roligt så var
det grammatiken och hur det var skrivet!
Här är några brev som jag har fått då av diverse klasskompisar:

"Hej ELLEN! Hur mår du? Jag mår bra. Kan du komma till
jag eller om du får innte komma till jag då kanske Linn komer till jag."

"Hej Ellen! mår du bra det hoppas jag. höredu vill du kåma till mig i hälgen?
vist är det rolickt att vara brevkompisar? man lär sej skriva bra och
vi blir best i klassen. Hej då!"

"Hej Ellen! Hur mår du? Jag mår bra. Jag tycker vi kan heta Rocket Girl
and Boys istälet för Star Girl. Va! Vi har på fredag på oss. på lördag den
1 Februari kan vi inte byta namn men det kan vi nu till fredag och vi måste
byta namn till på fredag också. Titta, vi får inte sluta nu och göra låtar då
blir dom andra tejerna skit glada. vi ska trötta ut dom så dom slutar
spela musik. HEJ DÅ!"


Och min personliga favorit:
"Hej Ellen fist var det rolit när jag såvde över hos dig hopas du mår bra?
det jör jag i alla fall. fist är jag din bästa ven äller? i alla fall så är du min bästa
ven. Hemlis! Villken dag ska vi häm till Nils nä vänta vi kan väl koma till dig du har
ju lås på din dörr ok eller? men då får vi se upp för Isak vi kan ju göra
den där kojan så kan vi göra allt där. Vi får prata med pojkarna på luns-rasten."


Hade även en del brev som jag hade skrivit men inte skickat iväg, t.ex.
"Hej Linnea hur är det med dig? Det är bra för mig. Jag lyssnar på SPICE
GIRLS låten heter STOP den är 3 minuter och 24 sekunder. Vi byggde en igloo
på björkmansgården. Vi hade granris i den också. Vi fikade också. Vi lekte tagen
också. Men Hej då!"

Intresseklubben antecknar, liksom!

Och alla brev är ritade på och det är sjuttielva klistermärken
både på utsidan och insidan. Och någon har haft parfymerat brevpapper
så jag blev nog lite hög efter ett tag. Men kul vare'!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahaha! Klockrent! :) Och ja, vad hade ni gjort upp för planer inför kojan egentligen?

2010-08-29 @ 19:27:38
Postat av: linnéa

haha men gud va roligt :)

2010-08-29 @ 19:32:32
URL: http://linneaperssons.blogg.se/
Postat av: Micka

HAHA! XD Alltså det där med kojan lät ju gaanska suspekt..! XD



2010-08-30 @ 12:49:12
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Micka

Sv 1: En Sony Ericsson xperia x10 mini pro. ^^ Världens längsta namn. XD



Sv 2: Eller hur! Typ världens jobbigaste känsla..

2010-08-30 @ 12:50:20
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0