När blev jag så gammal?

Christoffer Johansson i min klass, alltså lika gammal som jag, tog körkortet idag. Vilket betyder att om cirka tre månader har jag möjlighet att ta körkortet. Den 27 April i år fyller jag arton! Jag ska inte vara arton, jag är ju liten. Att vara arton är ju mycket, jag tänker tillbaka på när typ Ida och Linnea fyllde arton och att man tyckte att de var så stora då.

Jag känner mig inte alls stor, inte på något sätt alls! Jag menar, jag ska inte köra bil. Det gör ju bara vuxna. Samma sak med att rösta, det är ju val i år och jag ska rösta. Men det gör ju bara vuxna. Och jämnåriga vänner till mig som förlovar sig. Det gör ju också bara vuxna. Blir jag vuxen nu? Går det så snabbt? Helt plötsligt är man vuxen. Att gå från ungdom till vuxen, är det ett stort steg eller kommer allt bara kännas som vanligt? Kommer man få mer ansvar, mer frihet? Kommer det vara kul? Borde jag längta?

Men det ska nog gå bra ska vi se. Det blir nog folk av mig med.

Kommentarer
Postat av: Micka

I here you, sistah. Jag har panik.

2010-02-03 @ 08:58:53
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Äsch, jag fyller ju 25 i år och jag är fortfarande ungdom ;) jag känner mig inte vuxen i alla fall. Det är klart att jag är det i vissa sammanhang, men jag är mer ungdom än vuxen, eller? Tycker du att jag är helt vuxenvuxen Ellen?

2010-02-03 @ 17:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0