This is who I am.

Det känns som att jag har blivit en helt annan person än den jag var på högstadiet. Under gymnasietiden har jag bara blivit mer och mer utåtriktad, har till och med fått kommentarer om det från vänner som kände mig på högstadiet som sagt att jag blivit mer utåtriktad och öppen. Det är typ den bästa komplimangen jag kan få!

Och någonting som jag upptäckte för första gången förra veckan och sen två gånger denna vecka är att jag inte är rädd för redovisningar längre. Förut var jag alltid skitnervös och jag var så rädd för att göra bort mig. Men nu har jag hållit två tal och haft en redovisning i stort sett helt utan nervositet. Det finns liksom ingen anledning till varför jag ska vara nervös så varför ska jag då vara det? Och vadå, skämma ut sig? Det var typ det värsta jag kunde tänka mig på högstadiet, att skämma ut mig. Men varför ska jag bry mig om vad folk tycker om mitt rätta jag? Antingen gillar de det eller så gör de det inte. Det är ju bättre att de inte gillar mig för den jag är än att de gillar mig för den jag inte är, eller hur? Det tycker i alla fall jag.

Nu känns det i alla fall jätteskönt att jag kommit över dessa rädslor, det är underbart!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

You go, girl!! <3

2010-02-08 @ 18:34:23
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0