Kul vare!

För er som har missat det så var jag på halkbanan igår.
Jag var skitnervös på morgonen och kunde knappt äta nån
frukost. Skulle vara på körskolan klockan 10 och jag var
där några minuter innan, fortfarande väldigt nervös. Klockan
blev 10 och vi började med en liten teori-lektion om omkörningar.
Man övar nämligen omkörningar på vägen till halkbanan. Jag var
fortfarande rätt nervös, men det konstiga var att nervositeten helt
försvann när vi satte oss i bilarna. Jag som trodde jag skulle vara
extra nervös då eftersom jag hade tre främlingar i baksätet som satt där
och dömde min körning. Men det hade jag inte ens en tanke på.

Hur som helst så gick omkörningarna bra och vi kom fram till Hörnefors
och åt lunch, var inte lika nervös som på morgonen så jag kunde
få i mig lite mat i alla fall. Efter lunchen begav vi oss mot självaste halkbanan
och där fick vi börja med att blåsa i en alkotest, alla klarade sig!
Sen hade vi en teorigenomgång och då började jag bil lite nervös igen.
Efter teorin gick vi ut på banan och fick varsin bil och vi körde iväg mot
banan som vi skulle börja med. Nervös var man förstås då, och lite förvånad
blev man när det var så halkigt även fast man körde så långsamt. Men
efter några varv blev man vanare, och kul var det! Jag fattar inte varför jag
hade varit så nervös och varför jag inte trodde på alla som sa att det var så roligt.



Nu är det ju bara teorin och uppkörningen kvar ><

Kommentarer
Postat av: linnea

jag är as nervös för halkbanan!

2010-07-02 @ 09:59:02
URL: http://linneaperssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0