Vrålåket!


Det här blev....




... Det här!
Min nya ögonsten, en Renault Mégane från -97. Riktigt fin
om jag får säga det själv och min blev den för endast
12 000 kr. Kändes bra när jag hade tagit ut 12 000 kr i kontanter
och inte kunde få igen börsen för att den var för full. ^^
Men nu är jag bilägare i alla fall, nu måste jag "bara" skaffa körkortet!

Lite kul nu när jag skulle fara till jobbet, skulle köra bilen då. Och pappa
hade varit ute tidigare på morgonen och hämtat in instruktionsboken och
lite annat och sen inte låst bilen. Sen när vi satte oss i bilen och jag skulle starta
så startade den inte, jag hann tänka "Åhnej, vad har jag nu köpt för skit.. krånglar
redan första dagen" Men då kom jag att tänka på vad säljaren hade sagt,
den hade nåt skydd så att om man skulle ha glömt att låsa bilen och
någon skulle få för sig att tjuvkoppla den så skulle det inte gå. Det var alltså
det skyddet som hade kopplats in, och det var ju en himla tur att han hade sagt hur
man skulle göra för att åtgärda det också för annars hade vi nog stått
där än :P Ja, men nu borde jag kanske plugga lite körteori då, seeya!

Kommentarer
Postat av: Erica

fasen va nice :D visst får man åka en tur i vrålåket när körkortet är införskaffat :D

2010-07-19 @ 18:04:21
Postat av: Ellen

Sv: Ja, självklart får du det Erica! :D

2010-07-19 @ 21:01:49
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0