Oh, happy day!

Dagens morgon kallar jag underbart konstig! Jag och Gustav hade bestämt
oss igår för att vi skulle fara in till stan så att jag fick köpa mig en dator. Så jag
steg upp rätt tidigt och åt frukost, fixade håret, valde kläder osv. Men när jag stod
och sminkade mig hörde jag Isak ropa på mig från nedervåningen och jag svarade
med ett "Ja?" men jag fick inget svar tillbaka. Däremot kom han uppspringandes
för trappen med min mobil, som hade legat på laddning, i handen och sa att
det var någon som ringde till mig. Jag tog mobilen och såg på skärmen att
det var Kent från Delta som ringde.

Jag svarade och han frågade om han hade ringt och väckt mig och jag sa
att så inte var fallet. Sen frågade han mig om jag hunnit få något jobb varvid
jag sa att jag har mitt kväll- och helgjobb men inget annat. Sen till det underbara,
han frågade om jag ville börja jobba där! Och jag kunde ju inte göra annat än
att säga ja såklart! Han frågade då hur fort jag skulle kunna börja jobba och
eftersom jag har en månads uppsägningstid på telecenter blev jag lite
tveksam och sa att jag var tvungen att gå och kolla på en kalender
så att jag sa rätt. Och förvirrad som jag var sprang jag omkring
där i huset med eyelinern i högsta hugg, helt normalt!

Men till slut bestämdes det att jag ska börja jobba där den första Augusti.
Då ska jag få komma dit och få kläder och verktyg, det känns så overkligt!
Men samtidigt så sjukt nice! Nu återstår det väl bara att fixa boende ^^

Men jag måste ju säga att det var väldigt svårt att koncentrera sig efter
att Kent hade ringt. Jag skulle ju, som ni kanske förstår, måla eyeliner och
det blev väldigt utmanande eftersom jag skakade så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0