Sportlovslägret.

Igårkväll kom jag alltså hem från lägret i Bygdsiljum. Väldigt trött
och härlig träningsvärk efter snowboardåkning i tre dagar. Det här
var alltså tredje året i rad som jag är ledare på ett sånt här läger. Det
var väldigt roligt i år med! Vi ledare for alltså dit på onsdagkväll
för att hinna förbereda lite. Om vi förberedde så mycket
vet jag inte men himla roligt hade vi!

Alla var lite lagomt (läs:väldigt) flummiga och vi satt och
läste "lek-böcker". Alltså böcker med förslag på lekar. De hade
vi fruktansvärt roligt åt. Så nästa gång du träffar mig eller Ester kan
du be oss att demonstrera ett hjortron, eller kanske en kamel.
Och jag föreslår att du säger såhär till Robin:
"Jag är en smutsig gammal folka."

Senare på kvällen innan vi skulle gå och lägga oss gick Ester
iväg för att borsta tänderna. Hon kom tillbaka efter bara några
sekunder med en tandkrämstub och rakhyvel i handen och sa:
"Jag valde fel..."

Robin gav typ.. raggningstips?
"Välj en dryg fru. En som räcker länge."

På torsdagen tjänade jag till och med en femma! Vi var
i backen och Robin stod och diggade till en låt han hade i huvudet
och sa till mig och Ester: "Gissa vilken låt jag tänker på. Den handlar
om mig. Den som gissar rätt får en femma!"
Och jag sa:
"Min första tanke var Daddy Cool, haha!"
Robin blev tyst.. "Det var Daddy Cool!"

Nog med interna skämt!
Såhär fint väder hade vi i backen igår.


Jag gillar dock bilden jag tog precis efteråt, jag hade tänkt se om jag
kunde ta en bild som var bättre än den ovan men just när jag skulle ta
den kom ett av barnen och bromsade in så att det sprutade massa
snö och jag hann precis akta så att mobilen inte blev full av snö!



Som sagt, vi har haft riktigt kul!

Kommentarer
Postat av: Micka

Sv: I know! Men de är ju så pörskans dyra! XD

2011-03-13 @ 15:27:41
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0